Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού σε υπηρεσίες πληροφόρησης


Διδάσκων/ουσα: Κωσταγιόλας Πέτρος
Κωδικός Μαθήματος: AB-474
Κατεύθυνση Μαθήματος: Κορμού
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: Ζ΄
ECTS: 4
Σύνολο Ωρών: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=26
Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα πραγματεύεται τις βασικές έννοιες και τη σημασία της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού για τις Υπηρεσίες Πληροφόρησης. Οι φοιτητές καλούνται να κατανοήσουν το περιεχόμενο των βασικών λειτουργιών διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στο πλαίσιο των ιδιαιτεροτήτων και αναγκών των Υπηρεσιών Πληροφόρησης (Βιβλιοθηκών, Αρχείων και Μουσείων). Στις θεματικές του μαθήματος εντάσσονται ο σχεδιασμός και η ανάλυση εργασιών για τη διαμόρφωση περιγραφών θέσεων εργασίας, ο προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού, η στελέχωση (προσέλκυση – επιλογή – προσαρμογή) καθώς και η εκπαίδευση και η ανάπτυξη προσωπικού, η αξιολόγηση της απόδοσης και τα συστήματα αμοιβών-παροχών. Επίσης, εξετάζονται ειδικά θέματα όπως η διαμόρφωση κινήτρων (θεωρίες κινήτρων), η διαχείριση συγκρούσεων, η υγεία και η ασφάλεια στην εργασία κ.ά.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοεί τη σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στις υπηρεσίες πληροφόρησης (π.χ. Αρχεία, Βιβλιοθήκες και Μουσεία).
  • Γνωρίζει το θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο για τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στις υπηρεσίες πληροφόρησης.
  • Κατανοεί θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα ανάλυσης και σχεδιασμού εργασίας, με μελέτες εφαρμογής από το χώρο των υπηρεσιών πληροφόρησης, για τη διαμόρφωση των αντίστοιχων περιγραφών θέσεων εργασίας.
  • Κατανοεί θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα στελέχωσης του ανθρώπινου δυναμικού σε υπηρεσίες πληροφόρησης συμπεριλαμβανομένης της προσέλκυσης, της επιλογής και της προσαρμογής προσωπικού πριν την ανάληψη καθηκόντων.
  • Κατανοεί θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα αξιολόγησης ανθρώπινου δυναμικού σε υπηρεσίες πληροφόρησης
  • Κατανοεί θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης προσωπικού σε υπηρεσίες πληροφόρησης.
  • Κατανοεί θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα σχετικά με τα συστήματα αμοιβών και παροχών σε υπηρεσίες πληροφόρησης.
Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα:     Επισκόπηση περιεχομένου του Μαθήματος και διευκρινήσεις για την αξιολόγηση-βαθμολόγηση μαθήματος

2η εβδομάδα:     Ορισμοί & Σύγχρονες Τάσεις για την Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού. Ο ρόλος του Τμήματος Διοίκηση Προσωπικού ή Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού

3η εβδομάδα:     Σχεδιασμός/Προγραμματισμός Ανθρώπινου Δυναμικού σε Υπηρεσίες Πληροφόρησης. Εθνικός Σχεδιασμός για την  ρύθμιση της Προσφοράς και της Ζήτησης στελεχών σε υπηρεσίες πληροφόρησης (συμβάσεις, ωράρια εργασίας κ.ά.).

4η εβδομάδα:     Σχεδιασμός και Ανάλυση Εργασίας: Σύγχρονες Μέθοδοι και Εφαρμογές για τις υπηρεσίες πληροφόρησης

5η εβδομάδα:     Στελέχωση στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης: ανάλυση της Προσέλκυσης & ο ρόλος του ΑΣΕΠ

6η εβδομάδα:     Στελέχωση στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης: ανάλυση της Επιλογής & ο ρόλος του ΑΣΕΠ

7η εβδομάδα:     Στελέχωση στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης: ανάλυση της Προσαρμογής πριν την ανάληψη της  εργασίας & ο ρόλος του ΙΝ.ΕΠ. 

8η εβδομάδα:     Συστήματα Αξιολόγησης Απόδοσης Προσωπικού στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης

9η εβδομάδα:      Συστήματα Αμοιβών & Παροχών Προσωπικού στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης

10η εβδομάδα:    Η έννοια και οι θεωρίες της υποκίνησης Προσωπικού στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης

11η εβδομάδα: Η εκπαίδευση Προσωπικού στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης

12η εβδομάδα: Η ανάπτυξη Προσωπικού στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης

13η εβδομάδα: Η υγιεινή και η ασφάλεια στον χώρο εργασίας στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης & Σύνοψη Μαθήματος

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Kieserman, R. H. (2008). “Issues in library human resources management”. The Bottom Line, 21(2), 67-72.
  • Smith, I. (2003). “Continuing professional development and workplace learning 5: human resource development–a strategic imperative”. Library Management, 24(8/9), 443-445.
  • Smith, I. (2004). “Continuing professional development and workplace learning 7: human resource development–a tool for achieving organisational change”. Library Management, 25(3), 148-151.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Για την βελτίωση και προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών για την παράδοση του μαθήματος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και την διάδραση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Προγράμματα αλλά και υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την παρουσίαση διαφανειών του μαθήματος, χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επικοινωνία με τους φοιτητές και όποτε χρειάζεται εξειδικευμένα προγράμματα.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Υποχρεωτικές Εξετάσεις, προαιρετικές ασκήσεις (οι εκφωνήσεις παρέχονται στην αρχή του εξαμήνου) και προαιρετική εργασία μαθήματος. Για την εργασία παρέχεται Οδηγός Εκπόνησης Εργασιών Μαθήματος.


Επιστροφή

Σημαντικές Δημοσιεύσεις

<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Γραμματεία

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87418 / 87406 / 87423 / 87445
archei@ionio.gr

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΙΠ

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87223
libraryloan@ionio.gr
library.ionio.gr

Ώρες λειτουργίας

Η γραμματεία είναι ανοικτή:
Δευτέρα-Παρασκευή: 9πμ έως 3μμ
Σάββατο & Κυριακή: Κλειστά

Για θέματα γραμματείας, επικοινωνείτε με την κα. Γάτσου Γεωργία καθημερινά κατά τις ώρες 9:00-11:00 το πρωί στα τηλέφωνα: 26610-87418/87406 και ηλεκτρονικά στα email: gatsou@ionio.gr, archei@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας