Δημιουργικότητα και Καινοτομία σε Υπηρεσίες Πληροφόρησης


Διδάσκων/ουσα: Θα ανακοινωθεί
Κωδικός Μαθήματος: SBG495
Κατεύθυνση Μαθήματος: Κορμού
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 4
Σύνολο Ωρών: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=26
Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα πραγματεύεται θεωρητικά και εμπειρικά ζητήματα σχετικά με τη σημασία και τον ρόλο της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στη διοίκηση υπηρεσιών πληροφόρησης. Ως εκ τούτου, οι φοιτητές/τριες καλούνται να κατανοήσουν το περιεχόμενο και τη σημασία των εννοιών της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στο πλαίσιο του σχεδιασμού αλλά και της χρήσης υπηρεσιών πληροφόρησης (Βιβλιοθηκών, Αρχείων και Μουσείων). Στις θεματικές του μαθήματος εντάσσονται οι βασικές θεωρίες και τα μοντέλα δημιουργικότητας και καινοτομίας σε οργανωσιακό/διοικητικό επίπεδο και παρέχονται στοιχεία σύνδεσης αυτών με το περιβάλλον και τον σύγχρονο ρόλο των υπηρεσιών πληροφόρησης. Επίσης, στο μάθημα παρουσιάζονται μέσω μελετών περίπτωσης επίκαιρα και κρίσιμα ζητήματα από τους τομείς της πολιτιστικής και της δημιουργικής βιομηχανίας με παραδείγματα και εφαρμογές δημιουργικότητας και καινοτομίας σε υπηρεσίες πληροφόρησης (ειδικές και γενικού τύπου Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία κ.ά.).

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοεί τη σημασία και τον ρόλο των υπηρεσιών πληροφόρησης ευρύτερα αλλά και εστιασμένα σε συγκεκριμένους οικονομικούς τομείς.
  • Κατανοεί τη σημασία των εννοιών, βασικές θεωρίες και επεξηγηματικά μοντέλα της δημιουργικότητας και της καινοτομίας με εφαρμογή σε οργανισμούς.
  • Κατανοεί τη σημασία των εννοιών και το ευρύτερο πλαίσιο της πολιτιστικής και της δημιουργικής βιομηχανίας.
  • Κατανοεί την ανάγκη για δημιουργικότητα και καινοτομία στις υπηρεσίες πληροφόρησης.
  • Κατανοεί και παρέχει παραδείγματα για τις έννοιες της πληροφορίας, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας από το χώρο της πολιτιστικής και της δημιουργικής βιομηχανίας.
Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα:     Επισκόπηση περιεχομένου Μαθήματος, διευκρινήσεις αξιολόγησης - βαθμολόγησης

2η εβδομάδα:      Πληροφορία και περιβάλλον υπηρεσιών πληροφόρησης

3η εβδομάδα:     Ο ρόλος και η σημασία των υπηρεσιών πληροφόρησης σε κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο

4η εβδομάδα:     Επιχειρησιακός και επενδυτικός σχεδιασμός στη διαμόρφωση υπηρεσιών πληροφόρησης

5η εβδομάδα:     Η έννοια της δημιουργικότητας στις υπηρεσίες πληροφόρησης

6η εβδομάδα:     Μοντέλα και θεωρίες δημιουργικότητας σε οργανωσιακό/διοικητικό επίπεδο

7η εβδομάδα:     Η έννοια της καινοτομίας στις υπηρεσίες πληροφόρησης

8η εβδομάδα:     Μοντέλα και θεωρίες καινοτομίας σε οργανωσιακό/διοικητικό επίπεδο

9η εβδομάδα:      Πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες και καινοτόμες υπηρεσίες πληροφόρησης

10η εβδομάδα: Παραδείγματα και εφαρμογές δημιουργικότητας και καινοτομίας: Βιβλιοθήκες και Υπηρεσίες Πληροφόρησης

11η εβδομάδα: Παραδείγματα και εφαρμογές δημιουργικότητας και καινοτομίας: Μουσεία και πολιτιστικοί οργανισμοί

12η εβδομάδα: Παραδείγματα και εφαρμογές δημιουργικότητας και καινοτομίας: Αρχειακές υπηρεσίες και άλλες υπηρεσίες πληροφόρησης

13η εβδομάδα: Σύνοψη Μαθήματος

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Amabile, T. M. (1996). Creativity in context: Update to the social psychology of creativity. Boulder, CO: Westview Press.
  • Αυδίκος, Β. (2014). Οι πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Επίκεντρο.
  • Baer, J. (1993). Divergent thinking and creativity: A task-specific approach. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Baer, J. (1994). Performance assessments of creativity: Do they have long-term stability?. Roeper Review, 17(1), 7-11.
  • Bawden, D. (1986). Information systems and the stimulation of creativity. Journal of Information Science, 12(5), 203-216.
  • Bawden, D. (2001). Information and digital literacies: A review of concepts. Journal of Documentation, 57(2), 218-259.
  • Boden, Μ. Α. (2004). The creative mind: Myths and mechanisms (2nd ed.). London: Routledge.
  • Case, D. O. (2012). Looking for information: A survey of research on information seeking, needs and behavior (3rd ed). Bingley: Emerald Group Publishing.
  • Csikszentmihalyi, M. (1988). Society, culture, and person: A systems view of creativity. In R. J. Sternberg (Ed.), The nature of creativity: Contemporary Psychological Perspectives (pp. 325-339). New York, NY: Cambridge University Press.
  • Csikszentmihalyi, M. (1999). Implications of a systems perspective for the study of creativity. In R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of Creativity (pp. 313-335). New York, NY: Cambridge University Press.
  • Eaglestone, B., Ford, N., Brown, G. J., & Moore, A. (2007). Information systems and creativity: An empirical study. Journal of Documentation, 63(4), 443-464.
  • Kaufman, J. C., & Sternberg, R. J. (2006). The international handbook of creativity. New York, NY: Cambridge University Press.
  • Kostagiolas, P. (2012). Managing intellectual capital in libraries: Beyond the balance sheet. Oxford: Chandow Publishing.
  • Kostagiolas, P., Lavranos, C., Martzoukou, K., & Papadatos, J. (2017). The role of personality in musicians’ information seeking for creativity. Information Research, 22(2), paper 756.
  • Λαβράνος, Χ. (2017). Πληροφόρηση και Δημιουργικότητα: Επιδράσεις της πληροφορίας στη δημιουργικότητα και τη δημιουργική βιομηχανία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Επίκεντρο.
  • Lavranos, C., Kostagiolas, P., Korfiatis, N., & Papadatos, J. (2016). Information seeking for musical creativity: A systematic literature review. Journal of the Association for Information Science and Technology, 67(9), 2105-2117.
  • Lavranos, C., Kostagiolas, P., Martzoukou, K., & Papadatos, J. (2015a). Music information seeking behaviour as motivator for musical creativity: Conceptual analysis and literature review. Journal of Documentation, 71(5), 1070-1093.
  • Mauzy, J., & Harriman, R. A. (2003). Creativity inc.: Building an inventive organization. Boston, MA: Harvard Business School Press.
  • Mitchell, W. J., Inouye, A. S., & Blumenthal, M. S. (2003). Beyond Productivity: Information, Technology, Innovation, and Creativity. Washington, DC: The Nationals Academies Press.
  • Pratt, A. C. (2008). Innovation and creativity. In T. Hall, Hubbard, & J. R. Short (Eds.), The Sage Companion to the City (pp. 138-153). London, UK: SAGE Publications.
  • Sternberg, R. J., & Lubart, T. I. (1996). Investing in creativity. American Psychologist, 51(7), 677-688.
  • Sternberg, R. J., & O’Hara, L. A. (1999). Creativity and intelligence. In R. J. Sternberg (Ed.), The handbook of creativity (pp. 251-272). New York, NY: Cambridge University Press.
  • Wilson, T. D. (2000). Human Information Behaviour. Informing Science, 3(2), 49-55.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Για την βελτίωση και προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών για την παράδοση του μαθήματος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και την διάδραση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Προγράμματα αλλά και υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την παρουσίαση διαφανειών του μαθήματος, χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επικοινωνία με τους φοιτητές και όποτε χρειάζεται εξειδικευμένα προγράμματα.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Υποχρεωτικές Εξετάσεις, προαιρετικές ασκήσεις (οι εκφωνήσεις παρέχονται στην αρχή του εξαμήνου) και προαιρετική εργασία μαθήματος. Για την εργασία παρέχεται Οδηγός Εκπόνησης Εργασιών Μαθήματος.


Επιστροφή

Σημαντικές Δημοσιεύσεις

<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Γραμματεία

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87418 / 87406 / 87423 / 87445
archei@ionio.gr

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΙΠ

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87223
libraryloan@ionio.gr
library.ionio.gr

Ώρες λειτουργίας

Η γραμματεία είναι ανοικτή:
Δευτέρα-Παρασκευή: 9πμ έως 3μμ
Σάββατο & Κυριακή: Κλειστά

Για θέματα γραμματείας, επικοινωνείτε με την κα. Γάτσου Γεωργία καθημερινά κατά τις ώρες 9:00-11:00 το πρωί στα τηλέφωνα: 26610-87418/87406 και ηλεκτρονικά στα email: gatsou@ionio.gr, archei@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας