Ποιότητα και Μάρκετινγκ σε υπηρεσίες πληροφόρησης
Διδάσκων/ουσα: Θα ανακοινωθεί
Κωδικός Μαθήματος: GEN00010001
Κατεύθυνση Μαθήματος: Κορμού
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 4
Σύνολο Ωρών: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=26
Το μάθημα πραγματεύεται τις έννοιες, τους ορισμούς, τη σημασία και τις μεθοδολογίες της διοίκησης ποιότητας και του Μάρκετινγκ στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης. Στις θεματικές του μαθήματος εντάσσονται η τυποποίηση και η δημιουργία προτύπων διαχείρισης ποιότητας/ασφάλειας, η ανάπτυξη εγχειριδίων ποιότητας/ασφάλειας και η πιστοποίηση συστημάτων ποιότητας/ασφάλειας, η ανάλυση συστημάτων διαπίστευσης (εθνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή), βραβεία και προσεγγίσεις Διοίκησης Ολικής Ποιότητας Υπηρεσιών Πληροφόρησης, καθώς και εφαρμογές του κοινού πλαισίου αξιολόγησης σε Υπηρεσίες Πληροφόρησης του δημοσίου τομέα. Επίσης στο μάθημα εντάσσονται θεματικές για το μάρκετινγκ και το περιεχόμενο των λειτουργιών του μάρκετινγκ, το μείγμα μάρκετινγκ για Υπηρεσίες Πληροφόρησης καθώς και μετρήσεις ικανοποίησης χρηστών αλλά και μετρήσεις τύπου SERVQUAL στο πλαίσιο θεωριών διάψευσης προσδοκιών χρηστών.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- Προσδιορίσει εννοιολογικά και να σχολιάσει τη σημασία του ελέγχου ποιότητας, της διασφάλισης και της διοίκησης ποιότητας στις υπηρεσίες πληροφόρησης
- Κατανοεί τις έννοιες και τις διαδικασίες που αφορούν στην τυποποίηση, τα πρότυπα, την πιστοποίηση και την διαπίστευση.
- Γνωρίζει το περιεχόμενο προτύπων ποιότητας και ασφάλειας με εφαρμογή στις υπηρεσίες πληροφόρησης
- Κατανοεί τις αρχές Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και του Ευρωπαϊκού Βραβείου Ποιότητας.
- Κατανοεί το περιεχόμενο και τη σημασία εφαρμογής του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης
- Κατανοεί τον ορισμό, τη σημασία και το περιεχόμενο των βασικών διαστάσεων του Μάρκετινγκ
- Αναπτύσσει σχεδιασμούς βασισμένους στο Μείγμα Μάρκετινγκ
- Κατανοεί βασικές μεθοδολογίες μετρήσεων ικανοποίησης του κοινού και μεθοδολογίες τύπου SERVQUAL
1η εβδομάδα: Επισκόπηση περιεχομένου του Μαθήματος και διευκρινήσεις για την αξιολόγηση-βαθμολόγηση
2η εβδομάδα: Ορισμοί και σημασία του ελέγχου ποιότητας, της διασφάλισης ποιότητας και της διαχείρισης ποιότητας σε υπηρεσίας πληροφόρησης
3η εβδομάδα: Διαχείριση ποιότητας μέσω προτύπων: Τυποποίηση – Πρότυπα – Πιστοποίηση – Διαπίστευση
4η εβδομάδα: Γενικά Πρότυπα Ποιότητας και Ασφάλειας με εφαρμογή σε υπηρεσίες πληροφόρησης (σειρές ISO 9000, ISO 14000, ISO 18000, κ.ά.)
5η εβδομάδα: Εγχειρίδιο διαχείρισης ποιότητας & Ελεγχόμενα Έγγραφα: Δομή – Διεργασίες – Διαδικασίες – Οδηγίες Εργασίας
6η εβδομάδα: Παραδείγματα και εφαρμογές διαδικασιών και διεργασιών ποιότητας σε υπηρεσίες πληροφόρησης
7η εβδομάδα: Ειδικά πρότυπα μετρήσεων επίδοσης για τις Υπηρεσίες Πληροφόρησης
8η εβδομάδα: Ειδικά πρότυπα μετρήσεων επιδράσεων για τις Υπηρεσίες Πληροφόρησης: επίδοση
9η εβδομάδα: Βασικοί ορισμοί και η σημασία του μάρκετινγκ για τις υπηρεσίες πληροφόρησης
10η εβδομάδα: Περιεχόμενο και διαστάσεις Μάρκετινγκ
11η εβδομάδα: Ανάπτυξη σχεδιασμών Μείγματος Μάρκετινγκ
12η εβδομάδα: Διερεύνηση ικανοποίησης αναγκών χρηστών
13η εβδομάδα: Διερεύνηση μετρήσεων τύπου SERVQUAL – Σύνοψη Μαθήματος
- Banou, C., & Kostagiolas, P. (2009). “Marketing Strategies for the Printed Book in Greece: Current Issues and Survey Results”. International Journal of the Book, 6(1).
- Broady-Preston, J., & Steel, L. (2002). “Employees, customers and internal marketing strategies in LIS”. Library Management, 23(8/9), 384-393.
- Cook, C., Thompson, B., Heath, F., & Thompson, R. (2001). “LibQUAL+: service quality assessment in research libraries”. IFLA journal, 27(4), 264-268.
- Kostagiolas, P. A. (2011). “Thinking beyond quality: meeting the challenges of reliability analysis in library management”. Library Management, 33(1/2), 73-85.
- Kostagiolas, P. A., & Kitsiou, M. B. (2008). “Issues and perceptions for ISO 9000 implementation in Greek academic libraries”. Library Management, 29(6/7), 583-599.
- Town, J. S. (2011). “Value, impact, and the transcendent library: progress and pressures in performance measurement and evaluation”. The Library Quarterly, 81(1), 111-125.
- Stephen Town, J., & Kyrillidou, M. (2013). “Developing a values scorecard”. Performance Measurement and Metrics, 14(1), 7-16.
Πρόσωπο με πρόσωπο
Για την βελτίωση και προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών για την παράδοση του μαθήματος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και την διάδραση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Προγράμματα αλλά και υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την παρουσίαση διαφανειών του μαθήματος, χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επικοινωνία με τους φοιτητές και όποτε χρειάζεται εξειδικευμένα προγράμματα.
Υποχρεωτικές Εξετάσεις, προαιρετικές ασκήσεις (οι εκφωνήσεις παρέχονται στην αρχή του εξαμήνου) και προαιρετική εργασία μαθήματος. Για την εργασία παρέχεται Οδηγός Εκπόνησης Εργασιών Μαθήματος.
Επιστροφή
Σημαντικές Δημοσιεύσεις
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΙΠ
Ιωάννου Θεοτόκη 7226610 87223
libraryloan@ionio.gr
library.ionio.gr
Ώρες λειτουργίας
Η γραμματεία είναι ανοικτή:Δευτέρα-Παρασκευή: 9πμ έως 3μμ
Σάββατο & Κυριακή: Κλειστά
Για θέματα γραμματείας, επικοινωνείτε με την κα. Γάτσου Γεωργία καθημερινά κατά τις ώρες 9:00-11:00 το πρωί στα τηλέφωνα: 26610-87418/87406 και ηλεκτρονικά στα email: gatsou@ionio.gr, archei@ionio.gr