Επιχειρησιακός και οικονομικός σχεδιασμός σε Υπηρεσίες Πληροφόρησης


Διδάσκων/ουσα: Κωσταγιόλας Πέτρος
Κωδικός Μαθήματος: GEN0000001
Κατεύθυνση Μαθήματος: Κορμού
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: ΣΤ΄
ECTS: 4
Σύνολο Ωρών: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=26
Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα πραγματεύεται τη σημασία στρατηγικής διοίκησης και του επιχειρησιακού σχεδιασμού σε Υπηρεσίες Πληροφόρησης. Επίσης, έμφαση δίδεται στον οικονομικό σχεδιασμό αλλά και στην κατανόηση εκ μέρους των φοιτητών βασικών στοιχείων οικονομικής λειτουργίας Υπηρεσιών Πληροφόρησης, ανάλυσης της αγοράς, μορφές αγοράς και οικονομικοί κλάδοι των Υπηρεσιών Πληροφόρησης. Στις θεματικές του μαθήματος εντάσσονται η ανάλυση της στρατηγικής, του επιχειρησιακού περιβάλλοντος και η διαχείριση καινοτομίας, οι σχολές ανάπτυξης στρατηγικών και επιχειρησιακών σχεδιασμών αλλά και η παρουσίαση σύγχρονων εργαλείων και μεθοδολογιών στρατηγικής διοίκησης όπως η περιβαλλοντική ανάλυση PESTEL, η διαγνωστική ανάλυση τύπου SWOT κ.α. Τέλος, συνοπτικά παρουσιάζονται επίκαιρα ζητήματα ειδικών σχεδιασμών σε Υπηρεσίες Πληροφόρησης όπως η διαχείριση καταστροφών και κινδύνων κ.ά.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοεί τη σημασία και το περιεχόμενο της στρατηγικής και πού οφείλεται η ανάγκη για στρατηγική στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης (Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία και άλλους οργανισμούς).
  • Κατανοεί και να αξιολογεί τις σχολές στρατηγικής σκέψης και τα είδη στρατηγικών για συγκεκριμένη Βιβλιοθήκη, Αρχείο και Μουσείο.
  • Κατανοεί την αξία των στρατηγικών και ποιες είναι οι διαθέσιμες επιλογές για τον στρατηγικό σχεδιασμό σε υπηρεσίες πληροφόρησης (Βιβλιοθήκες, Αρχεία και Μουσεία).
  • Συμμετέχει στην ανάπτυξη, δηλώσεων αποστολής, οράματος και αξιών σε υπηρεσία πληροφόρησης.
  • Κατανοεί τη σημασία και το περιεχόμενο της ανάλυσης περιβάλλοντος τύπου PESTEL και της διαγνωστικής ανάλυσης τύπου SWOT.
  • Συμμετέχει στην ανάπτυξη επιχειρησιακού σχεδιασμού και να παρακολουθεί την υλοποίηση του σχεδιασμού βάσει μετρήσεων και στόχων.
  • Κατανοεί τη σημασία της οικονομικής διαχείρισης σε μια υπηρεσία πληροφόρησης.
  • Προτείνει σχεδιασμούς με στόχο την κοινωνική συνοχή, την ενσωμάτωση ειδικών και ευπαθών ομάδων του πληθυσμού καθώς και για τη γεφύρωση του πληροφοριακού χάσματος
  • Κατανοεί την ανάγκη για ανάπτυξη συνεργασιών, κοινοπραξιών καθώς και για νέες καινοτόμες υπηρεσίες πληροφόρησης.
Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα:     Επισκόπηση περιεχομένου του Μαθήματος και διευκρινήσεις για την αξιολόγηση-βαθμολόγηση

2η εβδομάδα:     Η σημασία και ο ορισμός της Στρατηγικής με εφαρμογές στις Υπηρεσίες Πληροφόρησης

3η εβδομάδα:     Σχολές στρατηγικής σκέψης

4η εβδομάδα:     Ανάλυση Περιβάλλοντος Υπηρεσίας Πληροφόρησης (λειτουργικοί δείκτες – παραγωγικότητας, αποδοτικότητας, αποτελεσματικότητας, ποιότητας και επιδράσεων)

5η εβδομάδα:     Ανάλυση κοινωνικών εταίρων και ηθική στις στρατηγικές αποφάσεις

6η εβδομάδα:     Δομή και περιεχόμενο επιχειρησιακού σχεδιασμού 

7η εβδομάδα:     Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος PESTEL – Διαγνωστική Ανάλυση SWOT

8η εβδομάδα:     Παραδείγματα επιχειρησιακών σχεδίων Βιβλιοθηκών

9η εβδομάδα:      Παραδείγματα επιχειρησιακών σχεδίων Αρχείων 

10η εβδομάδα:    Παραδείγματα επιχειρησιακών σχεδίων Μουσείων

11η εβδομάδα: Σχεδιασμός διαχείρισης καταστροφών και κινδύνων σε υπηρεσίες πληροφόρησης 

12η εβδομάδα: Οικονομικός Σχεδιασμός και Απολογισμός σε υπηρεσίες πληροφόρησης

13η εβδομάδα: Παραδείγματα οικονομικής διαχείρισης υπηρεσιών πληροφόρησης – σύνοψη μαθήματος

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Düren, P. (2010). ‘Public management means strategic management: how can libraries fulfil the requirements of the new public management?”. Library Management, 31(3), 162-168.
  • Helling, J. (2012). Public libraries and their national policies: international case studies. Elsevier.
  • Kostagiolas, P. A., & Banou, C. (2007). “Managing Expectations for open access in Greece: Perceptions from the Publishers and Academic Libraries” Proceedings of the 11nth International Conference on Electronic Publishing. Openness in Digital Publishing. Awareness, Discovery and Open Access. Vienna 13-15 June 2007, (ed.) Leslie Khan and Bob Martens, Vienna, pp. 229-237..
  • Kostagiolas, P. A., & Korkidi, M. (2008). “Strategic planning for municipal libraries in Greece”. New Library World, 109(11/12), 546-558..
  • Kostagiolas, P. A., & Korkidi, M. (2008). “Strategic planning for municipal libraries in Greece”. New Library World, 109(11/12), 546-558.
  • Kostagiolas, P. A., Banou, C., & Laskari, E. M. (2009). “Strategic planning and management for the public libraries: the case of Greek central public libraries”. Library Management, 30(4/5), 253-265..
  • Kostagiolas, P. A., Lavranos, C., Martzoukou, K., & Papadatos, J. (2015). “Keeping the score: outreach services and collaboration for academic music libraries in financially straitened times”. Library Management, 36(6/7), 495-510.
  • Kostagiolas, P., Araka, I., Theodorou, R., & Bokos, G. (2011). “Disaster management approaches for academic libraries: an issue not to be neglected in Greece”. Library management, 32(8/9), 516-530.
  • Matthews, J. R. (2005). Strategic planning and management for library managers. Libraries Unlimited.
  • Rowley, J. (2011). “Should your library have an innovation strategy?”. Library Management, 32(4/5), 251-265.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Για την βελτίωση και προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών για την παράδοση του μαθήματος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και την διάδραση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Προγράμματα αλλά και υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την παρουσίαση διαφανειών του μαθήματος, χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επικοινωνία με τους φοιτητές και όποτε χρειάζεται εξειδικευμένα προγράμματα.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Υποχρεωτικές Εξετάσεις, προαιρετικές ασκήσεις (οι εκφωνήσεις παρέχονται στην αρχή του εξαμήνου) και προαιρετική εργασία μαθήματος. Για την εργασία παρέχεται Οδηγός Εκπόνησης Εργασιών Μαθήματος.


Επιστροφή

Σημαντικές Δημοσιεύσεις

<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Γραμματεία

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87418 / 87406 / 87423 / 87445
archei@ionio.gr

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΙΠ

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87223
libraryloan@ionio.gr
library.ionio.gr

Ώρες λειτουργίας

Η γραμματεία είναι ανοικτή:
Δευτέρα-Παρασκευή: 9πμ έως 3μμ
Σάββατο & Κυριακή: Κλειστά

Για θέματα γραμματείας, επικοινωνείτε με την κα. Γάτσου Γεωργία καθημερινά κατά τις ώρες 9:00-11:00 το πρωί στα τηλέφωνα: 26610-87418/87406 και ηλεκτρονικά στα email: gatsou@ionio.gr, archei@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας