Σύγχρονη εκδοτική δραστηριότητα και επιμέλεια εκδόσεων


Διδάσκων/ουσα: Μπάνου Χριστίνα
Κωδικός Μαθήματος: BIB305
Κατεύθυνση Μαθήματος: Βιβλιοθηκονομίας
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 4
Σύνολο Ωρών: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=26
Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα διερευνά πτυχές και επίκαιρα ζητήματα της σύγχρονης εκδοτικής δραστηριότητας εστιάζοντας στη διαμόρφωση της τυπολογίας του σύγχρονου βιβλίου σε όλες τις μορφές του,  καθώς και στην επιμέλεια των εκδόσεων. Εξετάζεται η επιμέλεια και ο σχεδιασμός των εκδόσεων με έμφαση στο ρόλο του επιμελητή και του εκδοτικού τμήματος καθώς και στην αισθητική του βιβλίου λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στην εκδοτική αλυσίδα, τις συνεργασίες και την επίδραση των νέων τεχνολογιών της πληροφόρησης.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Οι φοιτητές θα εμβαθύνουν και θα διερευνήσουν ειδικά ζητήματα της σύγχρονης εκδοτικής δραστηριότητας με έμφαση στο ρόλο του επιμελητή και του εκδοτικού τμήματος, στην αισθητική των εκδόσεων, στις παραμέτρους διαμόρφωσης των σημερινών δημοσιεύσεων (εντύπων και μη) λαμβάνοντας υπόψη τις ευρύτερες αλλαγές στην εκδοτική αλυσίδα, την επίδραση των νέων τεχνολογιών της πληροφόρησης, τη δημιουργία συνεργασιών.

Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα: Μορφές και γνωρίσματα του βιβλίου σήμερα σε όλες του τις μορφές. Επίδραση των νέων τεχνολογιών της πληροφόρησης και της επικοινωνίας στην τυπολογία του βιβλίου (διαβάζοντας στο χαρτί, την οθόνη, το κινητό τηλέφωνο).

2η εβδομάδα: Εικονογράφηση και διακόσμηση. Αισθητική των εκδόσεων. Διαμόρφωση της σελίδας (έντυπης και ηλεκτρονικής). Η αισθητική εκδοτική αλυσίδα. Χρήση των games, χρήση πολυμέσων στην εκδοτική βιομηχανία. Διαδραστικότητα και πειραματισμοί,  Α’ μέρος

3η εβδομάδα: Εικονογράφηση και διακόσμηση. Αισθητική των εκδόσεων. Διαμόρφωση της σελίδας (έντυπης και ηλεκτρονικής). Η αισθητική εκδοτική αλυσίδα. Χρήση των games, χρήση πολυμέσων στην εκδοτική βιομηχανία. Διαδραστικότητα και πειραματισμοί,  Β’ μέρος

4η εβδομάδα: Παιδικά βιβλία, Κόμικς και graphic novels. Ο ρόλος του συγγραφέα, του εικονογράφου, του εκδότη,

5η εβδομάδα: Πειραματικές μορφές βιβλίου. Innovative books. Artists books. Μελέτες περιπτώσεων

6η εβδομάδα: Συμμετοχή/εμπλοκή του αναγνώστη

7η εβδομάδα: Νέα εκδοτικά μοντέλα.  

8η εβδομάδα: Αποστολή πρότασης στον εκδοτικό οίκο. Παραδείγματα διεθνών εκδοτών

9η εβδομάδα: Επιμέλεια εκδόσεων: ρόλος, καθήκοντα και αρμοδιότητες του εκδότη και του επιμελητή. Το εκδοτικό τμήμα και η οργάνωσή του, ιεραρχία και καταμερισμός εργασίας, συνεργασία με άλλα τμήματα του εκδοτικού οίκου, επιμέλεια και βελτίωση του κειμένου, σχεδιασμός της έκδοσης, σχέσεις επιμελητή – συγγραφέα, αισθητική του βιβλίου, ο ρόλος του αναγνωστικού κοινού, επίδραση της τέχνης της εποχής, εξωτερικοί συνεργάτες. Μελέτη χαρακτηριστικών περιπτώσεων.

10η εβδομάδα: Επιμέλεια εκδόσεων. Κριτήρια διαμόρφωσης της εκδοτικής πολιτικής. Παραδείγματα

11η εβδομάδα: Διαλέξεις προσκεκλημένων ομιλητών

12η εβδομάδα: Διαλέξεις προσκεκλημένων ομιλητών

13η εβδομάδα: Ανακεφαλαίωση

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Banou, Christina (2017), Re-inventing the Book. Challenges from the Past for the Publishing Industry, Foreword by Angus Phillips, Elsevier - Chandos Publishing, Cambridge - Oxford.
  • Davies, Gill (2004), Book Commissioning and Acquisition, second ed., London & New York: Routledge.
  • Gross, Gerald επιμ. (1985), Editors on Editing. An Inside View of What Editors Really Do, New York: Harper and Row Publishers
  • Matthews, Nicole – Moody, Nickianne (2007), Judging a Book by its Cover. Fans, Publishers, Designers, and the Marketing of Fiction, London: Ashgate Publications.
  • Phillips, Angus (2014), Turning the Page. The Evolution of the Book, Abington, Oxon & New York: Routledge
  • Ο κύκλος του βιβλίου. Ο συγγραφέας, ο επιμελητής – τυπογράφος, ο εκδότης, ο κριτικός, ο αναγνώστης, Αθήνα: Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας Σχολής Μωραϊτη, σ. 21- 29.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Για την βελτίωση και προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών για την παράδοση του μαθήματος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και την διάδραση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Προγράμματα αλλά και υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την παρουσίαση διαφανειών του μαθήματος, χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επικοινωνία με τους φοιτητές και όποτε χρειάζεται εξειδικευμένα προγράμματα. Επίσης οργάνωση όλου του πληροφοριακού υλικού του μαθήματος σε πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για την καλύτερη ενημέρωση των φοιτητών

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτή εξέταση,  προαιρετική (όχι απαλλακτική) εργασία


Επιστροφή

Σημαντικές Δημοσιεύσεις

<< <
Απρίλιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Γραμματεία

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87418 / 87406 / 87423
archei@ionio.gr

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΙΠ

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87223
libraryloan@ionio.gr
library.ionio.gr

Ώρες λειτουργίας

Η γραμματεία είναι ανοικτή:
Δευτέρα-Παρασκευή: 9πμ έως 3μμ
Σάββατο & Κυριακή: Κλειστά

Για θέματα γραμματείας, επικοινωνείτε με την κα. Γάτσου Γεωργία καθημερινά κατά τις ώρες 9:00-11:00 το πρωί στα τηλέφωνα: 26610-87418/87406 και ηλεκτρονικά στα email: gatsou@ionio.gr, archei@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας