Πολιτική Βιβλίου


Διδάσκων/ουσα: Μπάνου Χριστίνα
Κωδικός Μαθήματος: ARC00000420
Κατεύθυνση Μαθήματος: Βιβλιοθηκονομίας
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: ΣΤ΄
ECTS: 4
Σύνολο Ωρών: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=26
Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα διερευνά την πολιτική βιβλίου διεθνώς με στόχο να εξεταστούν οι στόχοι, οι φορείς, ο σχεδιασμός και τα αποτελέσματα αυτής. Έμφαση δίδεται στην αναγνωστική πολιτική, είτε των παιδιών και των εφήβων, είτε των ενηλίκων. Μελετάται, επίσης, ο ρόλος των διεθνών οργανισμών, των ΜΚΟ, των βιβλιοθηκών, των εκδοτικών οίκων καθώς και των κοινοτήτων αναγνωστών. Στο πλαίσιο αυτό διερευνάται η σημασία των εκθέσεων βιβλίου, των λεσχών ανάγνωσης και άλλων κοινοτήτων αναγνωστών, καθώς και θεσμών, όπως η Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου. Σχεδιασμός και υλοποίηση Εθνικής Πολιτικής Βιβλίου. Καταπολέμηση του αναλφαβητισμού. Μελέτες περίπτωσης για τα παραπάνω.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Ο φοιτητής/φοιτήτρια αποκτά γνώση των διεθνών τάσεων και σχεδιασμών για την πολιτική βιβλίου και ειδικότερα για την αναγνωστική πολιτική. Εξοικειώνεται, με αυτόν τον τρόπο, με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων και δραστηριοτήτων πολιτικής βιβλίου και αναγνωστικής πολιτικής μέσα από τη γνώση της μεθοδολογίας, τη βιβλιογραφική επισκόπηση και τις διεθνείς πρακτικές.

Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα: Τι είναι η πολιτική βιβλίου: Στόχοι και τρόποι υλοποίησης, φορείς σχεδιασμού και άσκησης πολιτικής βιβλίου, σχεδιασμός πολιτικής βιβλίου. Κρατική πολιτική για το βιβλίο.

2η εβδομάδα: Αναγνωστική πολιτική. Διερεύνηση της αναγνωστικής πολιτικής για παιδιά και εφήβους καθώς και για συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού.

3η εβδομάδα: Αναγνωστική πολιτική. Διερεύνηση της αναγνωστικής πολιτικής για παιδιά και εφήβους καθώς και για συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού, Β’ μέρος, μελέτη περιπτώσεων.

4η εβδομάδα: Δημιουργία αναγνωστών και καλλιέργεια των αναγνωστικών προτιμήσεων. Διεθνείς οργανισμοί και ΜΚΟ για θέματα προώθησης της ανάγνωσης και της πολιτικής βιβλίου. Ο ρόλος της ILA.

5η εβδομάδα: Ο ρόλος των βιβλιοθηκών–υπηρεσιών πληροφόρησης στην πολιτική βιβλίου. Παραδείγματα.

6η εβδομάδα: Ο ρόλος των εκδοτικών οίκων και των βιβλιοπωλείων στην πολιτική βιβλίου.

7η εβδομάδα: Καταπολέμηση του αναλφαβητισμού: η συμβολή των διεθνών οργανισμών και των ΜΚΟ. Η δραστηριότητα της UNESCO.

8η εβδομάδα: Λέσχες ανάγνωσης (book clubs) και κοινότητες αναγνωστών . Συμμετοχή του αναγνώστη στον αναγνωστική πολιτική, .

9η εβδομάδα: Διεθνείς εκθέσεις βιβλίου.

10η εβδομάδα: Ο θεσμός της Παγκόσμιας πρωτεύουσας βιβλίου,

11η εβδομάδα: Μελέτη παραδειγμάτων πολιτικής βιβλίου στην Ευρώπη, τις Η.Π.Α., την Αφρική.

12η εβδομάδα: Πολιτική Βιβλίου στην Ελλάδα.

13η εβδομάδα: Ανακεφαλαίωση,

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Σιφρίν, Αντρέ (2011), Oι λέξεις και το χρήμα, μτφρ. Άρης Λασκαράτος, Αθήνα: Εκδόσεις Αιώρα.
  • Garzon, Alvaro (2005), National Book Policy. A guide for users on the field, UNESCO.
  • Long, Elizabeth (2003), Book clubs: women and the uses of reading in everyday life, Chicago: The University of Chicago Press
  • Radway, Janice A. (1997), The Book-of-the-Month club, literary taste, and middle-class desire, Chapel Hill and London: The University of North Carolina Press.
  • Rooney, Kathleen (2008), Reading with Oprah : the book club that changed America, University of Arkansas Press: Fayetteville.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Για την βελτίωση και προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών για την παράδοση του μαθήματος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και την διάδραση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Προγράμματα αλλά και υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την παρουσίαση διαφανειών του μαθήματος, χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επικοινωνία με τους φοιτητές και όποτε χρειάζεται εξειδικευμένα προγράμματα. Επίσης οργάνωση όλου του πληροφοριακού υλικού του μαθήματος σε πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για την καλύτερη ενημέρωση των φοιτητών. Χρήση υπολογιστών για πρακτική άσκηση πάνω στο γνωστικό αντικείμενο

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτή εξέταση,  προαιρετική (όχι απαλλακτική) εργασία


Επιστροφή

Σημαντικές Δημοσιεύσεις

<< <
Απρίλιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Γραμματεία

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87418 / 87406 / 87423
archei@ionio.gr

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΙΠ

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87223
libraryloan@ionio.gr
library.ionio.gr

Ώρες λειτουργίας

Η γραμματεία είναι ανοικτή:
Δευτέρα-Παρασκευή: 9πμ έως 3μμ
Σάββατο & Κυριακή: Κλειστά

Για θέματα γραμματείας, επικοινωνείτε με την κα. Γάτσου Γεωργία καθημερινά κατά τις ώρες 9:00-11:00 το πρωί στα τηλέφωνα: 26610-87418/87406 και ηλεκτρονικά στα email: gatsou@ionio.gr, archei@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας