Οπτικοακουστικά Αρχεία
Διδάσκων/ουσα: Θα ανακοινωθεί
Κωδικός Μαθήματος: ARC00400
Εναλ. Κωδικός: Α400
Κατεύθυνση Μαθήματος: Αρχειονομίας
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: ΣΤ΄
ECTS: 4
Σύνολο Ωρών: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=26
Οπτικοακουστικά Αρχεία: Συγκρότηση, ταξινόμηση, διατήρηση και διάθεση αρχείων αναλογικής και ψηφιακής μορφής. Ιδιαιτέρως, δίνεται έμφαση σε καταλογογράφηση οπτικοακουστικών τεκμηρίων και πολυμέσων με τη χρήση προτύπων περιγραφής μεταδεδομένων όπως audioMD και videoMD σχημάτων. Επίσης, αναλύονται όλα τα αρχεία στα οποία αναφέρονται στο International Standard Audiovisual Number (ISAN) τα οποία είναι τα AACS, DCI, MPEG, DVB, και ATSC πρότυπα. Παρουσιάζεται επίσης το ιατρικό πρότυπο εικόνας DICOM. Τέλος, αναλύεται και περιγράφεται η μεθοδολογία ταξινόμησης αναλογικών οπτικοακουστικών αρχείων μέσω του προτύπου IASA Cataloguing Rules χρησιμοποιώντας ως περίπτωση μελέτης το οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ.
Το μάθημα αποτελεί μια γενική εισαγωγή στην αναγκαιότητα, τη λογική και τα βασικά εργαλεία κωδικοποίησης οπτικοακουστικών αρχείων, προκειμένου να είναι δυνατή η καταχώριση, διαχείριση και εκμετάλλευσή τους από υπολογιστικά συστήματα. Ειδική έμφαση δίνεται στα διεθνή πρότυπα κωδικοποίησης , καθώς και στις δυνατότητες που παρέχει, από την άποψη της διαλειτουργικότητας των συστημάτων και των δεδομένων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να κατανοεί και να χειρίζεται τα οπτικοακουστικά αρχεία σε περιβάλλον πληροφόρησης.
1η εβδομάδα: Εισαγωγή-Πρότυπα και διαδικασίες παραγωγής Οπτικοακουστικών αρχείων
2η εβδομάδα: Καταλογογράφηση οπτικοακουστικών τεκμηρίων και πολυμέσων
3η εβδομάδα: International Standard Audiovisual Number (ISAN) τα οποία είναι τα AACS, DCI, MPEG, DVB, και ATSC πρότυπα
4η εβδομάδα: Ιατρικό πρότυπο εικόνας DICOM.
5η εβδομάδα: Ανάλυση ταξινόμησης αναλογικών οπτικοακουστικών αρχείων μέσω του προτύπου IASA Cataloguing Rules
6η εβδομάδα: Περίπτωση μελέτης το οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ (αρχείο ραδιοφωνικό )
7η εβδομάδα: Περίπτωση μελέτης το οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ (Τηλεοπτικού Προγράμματος)
8η εβδομάδα: Περίπτωση μελέτης το οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ (Δελτίον Ειδήσεων)
9η εβδομάδα: Περίπτωση μελέτης το οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ (Φωτογραφικό Αρχείο)
10η εβδομάδα: Περίπτωση μελέτης το οπτικοακουστικό αρχείο της ΕΡΤ (Επίκαιρα, Ειδησεογραφικό Υλικό Τηλεόρασης)
11η εβδομάδα: ποιοτικός έλεγχος και η αποκατάσταση του παραγόμενου ψηφιακού τεκμηρίου
12η εβδομάδα: τεκμηρίωση των φυσικών και ψηφιακών τεκμηρίων του Αρχείου: διαδικασία καταγραφής με συστηματικό και τυποποιημένο τρόπο όλων των πληροφοριών που συνοδεύουν το κάθε τεκμήριο (αντικείμενο) του Αρχείου
13η εβδομάδα: φύλαξη, συντήρηση και ανάδειξη των συλλογών μουσειακών αντικειμένων, από την τεχνολογική εξέλιξη της ραδιοτηλεόρασης στην Ελλάδα (δέκτες, μηχανές λήψης-προβολής, πομποί, ηχεία, κονσόλες, μουβιόλες κ.λ.π.
- Auffret, G. - Prie, Y. «Managing Full-indexed Audiovisual Documents: A New Perspective for the Humanities», Computers and the Humanities, 33/4 (Δεκέμβριος 1999) 319-344
- Burke, Mary A. Organization of multimedia resources: principles and practice of information retrieval, Hampsire, Gower, 1999
- Driessen, Karen C. - Smyth, Sheila A. A library manager’s guide to the phycical processing of nonprint materials, Λονδίνο, Greenwood Press, 1995
- Edmondson, R. Audiovisual Archiving: Philosophy and Principles, Παρίσι 2004
- International Association of Sound and Audiovisual Archives, The IASA Cataloguing Rules. A manual for description of sound recordings and related audiovisual media, 1999 (Τεκμήριο διαθέσιμο στο διαδίκτυο: URL: http://www.iasa-web.org/icat/)
- Kahn CE Jr, Carrino JA, Flynn MJ, Peck DJ, Horii SC. DICOM and radiology: past, present, and future. Journal of the American College of Radiology 2007; 4:652-657. DOI 10.1016/j.jacr.2007.06.004
- Schmidt, Lisa. “Appendix I: Multimedia Metadata Extension Schemas,” 2007. https://ford.ischool.utexas.edu/handle/2081/8849.
Πρόσωπο με πρόσωπο
Για την βελτίωση και προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών για την παράδοση του μαθήματος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και την διάδραση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Προγράμματα αλλά και υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την παρουσίαση διαφανειών του μαθήματος, χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επικοινωνία με τους φοιτητές και όποτε χρειάζεται εξειδικευμένα προγράμματα. Επίσης οργάνωση όλου του πληροφοριακού υλικού του μαθήματος σε πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για την καλύτερη ενημέρωση των φοιτητών. Χρήση υπολογιστών για πρακτική άσκηση πάνω στο γνωστικό αντικείμενο
Γραπτή εξέταση
Επιστροφή
Σημαντικές Δημοσιεύσεις
<< | < | Δεκέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΙΠ
Ιωάννου Θεοτόκη 7226610 87223
libraryloan@ionio.gr
library.ionio.gr
Ώρες λειτουργίας
Η γραμματεία είναι ανοικτή:Δευτέρα-Παρασκευή: 9πμ έως 3μμ
Σάββατο & Κυριακή: Κλειστά
Για θέματα γραμματείας, επικοινωνείτε με την κα. Γάτσου Γεωργία καθημερινά κατά τις ώρες 9:00-11:00 το πρωί στα τηλέφωνα: 26610-87418/87406 και ηλεκτρονικά στα email: gatsou@ionio.gr, archei@ionio.gr