Εκδοτική του εντύπου βιβλίου


Διδάσκων/ουσα: Μπάνου Χριστίνα
Κωδικός Μαθήματος: BIB300
Κατεύθυνση Μαθήματος: Κορμού
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: Γ΄
ECTS: 4
Σύνολο Ωρών: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=26
Σύντομη Περιγραφή:

Σύγχρονη εκδοτική δραστηριότητα στις μεγάλες εκδοτικές αγορές. Η εκδοτική αλυσίδα: διαμόρφωση και αλλαγές. Δομή της εκδοτικής βιομηχανίας. Κατηγορίες εκδοτικών οίκων. Τα κεφάλαια στην εκδοτική δραστηριότητα. Οργάνωση / τμηματοποίηση του εκδοτικού οίκου. Εκδοτικοί όμιλοι και Αισθητική των εκδόσεων. Ο ρόλος του εκδότη και του επιμελητή. Συμμετοχή του αναγνώστη. Προώθηση των τίτλων. Κατηγορίες των βιβλιοπωλείων. Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών της πληροφόρησης και της επικοινωνίας στην παραγωγή, διακίνηση, προώθηση του βιβλίου. Η ελληνική εκδοτική βιομηχανία.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Στόχος του μαθήματος είναι να φωτίσει, διερευνήσει και συζητήσει τις αλλαγές και τα σύγχρονα γνωρίσματα της εκδοτικής βιομηχανίας σε μια εποχή σημαντικών αλλαγών και συνύπαρξης του εντύπου με τις νέες μορφές βιβλίου.

Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα: Εισαγωγικό μάθημα. Το βιβλίο ως ιδιαίτερο προϊόν. Η εκδοτική αλυσίδα (οι εμπλεκόμενοι στην εκδοτική δραστηριότητα, από τον συγγραφέα στον αναγνώστη) ως αλυσίδα αξίας,

2η εβδομάδα: Εκδοτική βιομηχανία: Δομή. Η εκδοτική αλυσίδα και η εξέλιξή της κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Κατηγοριοποίηση των εκδοτικών οίκων.

3η εβδομάδα: Οργάνωση / τμήματα του εκδοτικού οίκου. Νέα εκδοτικά και επιχειρηματικά μοντέλα,

4η εβδομάδα: Οι σύγχρονες μεταβολές: από τις οικογενειακές εκδοτικές επιχειρήσεις στους μεγάλους ομίλους και τους εκδοτικούς κολοσσούς. Η επίδραση των νέων τεχνολογιών της πληροφόρησης και της επικοινωνίας. Νέες μορφές βιβλίου.  

5η εβδομάδα: Αρμοδιότητες, καθήκοντα και γνωρίσματα του εκδότη. Σχέσεις εκδότη – συγγραφέα. Ο ρόλος των λογοτεχνικών πρακτόρων / ατζέντηδων

6η εβδομάδα: Αρμοδιότητες, καθήκοντα και γνωρίσματα του επιμελητή. Σχέσεις επιμελητή – συγγραφέα, επιμελητή – εκδότη. Ο ρόλος του εκδοτικού τμήματος. Κριτήρια επιλογής των προς έκδοση έργων. Διαμόρφωση του εκδοτικού καταλόγου και προγράμματος. Διαμόρφωση της εκδοτικής πολιτικής. Bestsellers και «longsellers»

7η εβδομάδα: Προώθηση και μάρκετινγκ του βιβλίου. Διαφήμιση του βιβλίου. Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών της πληροφόρησης στην παραγωγή, διακίνηση, προώθηση του εντύπου βιβλίου. Για παράδειγμα, διερευνάται ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην προώθηση/διαφήμιση του βιβλίου

8η εβδομάδα: Κοινότητες αναγνωστών. Διάθεση του βιβλίου

9η εβδομάδα: Βιβλιοπωλεία. Ο ρόλος των ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων. Βιβλιοπωλεία αλυσίδες. Παραδοσιακά βιβλιοπωλεία: κρίση, προβλήματα και προκλήσεις. Οι αλλαγές και τα γνωρίσματα κατά τα τελευταία έτη.

10η εβδομάδα: Ελληνική εκδοτική δραστηριότητα. Γνωρίσματα, αλλαγές. Εξέλιξη.   

11η εβδομάδα: Ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι. Κατηγοριοποίηση. Γνωρίσματα, αδυναμίες και ισχυρά σημεία της κάθε κατηγορίας. Επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην  εκδοτική δραστηριότητα

12η εβδομάδα: Μεταφράσεις, βιβλία-επιτυχίες, τιμή του βιβλίου, τμηματοποίηση των εκδοτικών οίκων στην Ελλάδα.

13η εβδομάδα: Προστιθέμενη αξία στην εκδοτική δραστηριότητα. Προκλήσεις

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Banou, Christina (2017), Re-inventing the Book. Challenges from the Past for the Publishing Industry, Foreword by Angus Phillips, Elsevier - Chandos Publishing, Cambridge - Oxford.
  • Μπάνου Χριστίνα (2012), Το επόμενο βήμα του Γουτεμβέργιου: Οι εκδοτικοί οίκοι στην Ελλάδα στις αρχές του 21ου αιώνα, Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση.
  • Clark, Giles & Phillips, Angus (2014), Inside Book Publishing, fifth edition, London and New York: Routledge.
  • Greco, Albert (2013), The Book Publishing Industry, second edition, Mahwah, NJ & London& New York: Routledge
  • Thompson, J. B. (2010), Μerchants of Culture. The Publishing Business in the Twenty-First Century, Cambridge: Polity Press. Ελληνική έκδοση Thompson, J. B. (2017), Oι έμποροι της κουλτούρας. Η εκδοτική βιομηχανία του εικοστού πρώτου αιώνα, επιστ. επιμ. Άννα Καρακατσούλη, μτφρ. Παυλίνα Χατζηγεωργίου - Λεωνίδας Αναγνωστόπουλος – Αλέξανδρος Ηλιόπουλος, Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
  • Schiffrin, Andre (2012), Εκδόσεις χωρίς εκδότες, μετ. Κίττυ Ξενάκη, Αθήνα: Εκδόσεις Αιώρα.
  • Striphas, Ted (2009), The Late Age of Print. Everyday Book Culture from Consumerism to Control, New York - Chichester, West Sussex: University of Columbia Press.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Για την βελτίωση και προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών για την παράδοση του μαθήματος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και την διάδραση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Προγράμματα αλλά και υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την παρουσίαση διαφανειών του μαθήματος, χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επικοινωνία με τους φοιτητές και όποτε χρειάζεται εξειδικευμένα προγράμματα.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτή εξέταση, προαιρετική (όχι απαλλακτική) εργασία


Επιστροφή

Σημαντικές Δημοσιεύσεις

<< <
Μάρτιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Παρασκευή 29-03-2024

Γραμματεία

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87418 / 87406 / 87423
archei@ionio.gr

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΙΠ

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87223
libraryloan@ionio.gr
library.ionio.gr

Ώρες λειτουργίας

Η γραμματεία είναι ανοικτή:
Δευτέρα-Παρασκευή: 9πμ έως 3μμ
Σάββατο & Κυριακή: Κλειστά

Για θέματα γραμματείας, επικοινωνείτε με την κα. Γάτσου Γεωργία καθημερινά κατά τις ώρες 9:00-11:00 το πρωί στα τηλέφωνα: 26610-87418/87406 και ηλεκτρονικά στα email: gatsou@ionio.gr, archei@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας