Στατιστική


Διδάσκων/ουσα: Πούλος Μάριος, Τζαναβάρης Σπύρος
Κωδικός Μαθήματος: ARC000000000000000001
Εναλ. Κωδικός: ΓΠ210
Κατεύθυνση Μαθήματος: Κορμού
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με πρόσωπο
Εξάμηνο: Β΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 5
Σύνολο Ωρών: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=26
Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα εξετάζει τις βασικές έννοιες που απαιτούνται για την ανάλυση δεδομένων στις κοινωνικές επιστήμες όπως: περιγραφή στατιστικών δεδομένων με συχνότητες, αθροιστικές συχνότητες, στατιστικούς πίνακες, γραφικές παραστάσεις, αριθμητικά μεγέθη θέσης, διασποράς και ροπών δείγματος, κατανομές πιθανότητας, κανονική κατανομή, έλεγχος υποθέσεων, ανάλυση παλινδρόμησης, στατιστικά τέστ.

Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος πραγματοποιείται σε εξοπλισμένο εργαστηριακό χώρο που εξασφαλίζει τη δυνατότητα πρόσβασης των σπουδαστών σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ειδικό λογισμικό. Έτσι οι φοιτητές αποκτούν μια ολοκληρωμένη και ρεαλιστική αντίληψη των εφαρμογών της στατιστικής στην καθ΄ ημέρα πράξη.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Οι στόχοι του μαθήματος είναι: η γνώση των βασικών εννοιών της στατιστικής, η εξοικείωση με την περιγραφή στατιστικών δεδομένων με συχνότητες, αθροιστικές συχνότητες, στατιστικούς πίνακες, γραφικές παραστάσεις, η ανάπτυξη δεξιοτήτων σχετικών με την χρήση της γραμμικής παλινδρόμησης και συσχέτισης στην πρόγνωση, η χρήση της κανονικής κατανομής, ο έλεγχος των υποθέσεων και η χρήση στατιστικών τεστ και η ανάπτυξη δεξιοτήτων σχετικών με την χρήση και λειτουργία στατιστικών πακέτων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα ο φοιτητής/τρια θα μπορεί:

  1. Να κατανοεί τις βασικές έννοιες της Στατιστικής
  2. Να εξηγεί τη θέση της στατιστικής στην επιστημονική έρευνα
  3. Να οργανώνει τη χρήση ενός στατιστικού πακέτου
  4. Να ερμηνεύει τα αποτελέσματα στατιστικών αναλύσεων

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του Εργαστηρίου του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  1. Να εξηγεί τις βασικές αρχές που διέπουν τη στατιστική στα πλαίσια της εκπαίδευσης
  2. Να εκτιμά τη χρησιμότητα της στατιστικής ως μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης
  3. Να κατανοεί τους δείκτες Κεντρικής Τάσης και τους Δείκτες Διασποράς
  4. Να οργανώνει τα δεδομένα μιας έρευνας
  5. Να περιγράφει τα δεδομένα μιας έρευνας
  6. Να παρουσιάζει γραφικά τα δεδομένα μιας έρευνας
Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα: Βασικές Αρχές Μέτρησης

2η εβδομάδα: Βασικές έννοιες της Στατιστικής

3η εβδομάδα: Γραφική Παρουσίαση Δεδομένων

4η εβδομάδα: Δείκτες Κεντρικής Τάσης

5η εβδομάδα: Δείκτες Διασποράς

6η εβδομάδα: Έλεγχος Υποθέσεων

7η εβδομάδα: Κανονική Κατανομή

8η εβδομάδα: Η έννοια της Συσχέτισης

9η εβδομάδα: Ο Υπολογισμός του Δείκτη Συσχέτισης

10η εβδομάδα:. Σύγκριση Μέσων Όρων

11η εβδομάδα:. Ανάλυση Παλινδρόμησης

12η εβδομάδα: Μη Παραμετρικά Κριτήρια

13η εβδομάδα: Διαδικασία επιλογής κατάλληλου στατιστικού κριτηρίου

Περιεχόμενο εργαστηρίου: Η χρήση και η λειτουργία των στατιστικών πακέτων Excel, Graph, Χρήση του SPSS για Γραφική Παρουσίαση Δεδομένων, Δείκτες Κεντρικής Τάσης, Δείκτες Διασποράς, Έλεγχο Υποθέσεων, εφαρμογές κανονικής κατανομής, Υπολογισμό του Δείκτη Συσχέτισης,  Σύγκριση Μέσων Όρων

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Π. ΡOΥΣΣΟΣ- Γ. ΤΣΑΟΥΣΗΣ. ‘Στατιστική εφαρμοσμένη στις κοινωνικές επιστήμες’, Εκδόσεις Ελληνικά γράμματα Αθήνα 2001.
  • ΞΑΝΘΟΣ, Γ. ‘Χρησιμοποιώντας το Excel για Στατιστική Ανάλυση’. Εκδόσεις Σταμούλη Αθήνα 2005.
  • ΛΟΥΚΑΣ, Σ.’Στατιστική’, Εκδόσεις Κριτική –
  • Χ. ΝΟΒΑ-ΚΑΛΤΣΟΥΝΗ. ‘Μεθοδολογία εμπειρικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες’, Εκδόσεις Gutenberg Αθήνα 2006.
  • MURRAY, R. ‘Πιθανότητες και Στατιστική’, μετάφραση Περσίδης, Σ.Mc Graw-Hill New York -Πρόσθετο Εκπαιδευτικό Υλικό: Στατιστικό πακέτο.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Για την βελτίωση και προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται χρήση νέων τεχνολογιών για την παράδοση του μαθήματος με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ύλης αλλά και την διάδραση μεταξύ καθηγητή και φοιτητών. Προγράμματα αλλά και υλικοτεχνικός εξοπλισμός για την παρουσίαση διαφανειών του μαθήματος, χρήση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας για την επικοινωνία με τους φοιτητές και όποτε χρειάζεται εξειδικευμένα προγράμματα. Επίσης οργάνωση όλου του πληροφοριακού υλικού του μαθήματος σε πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για την καλύτερη ενημέρωση των φοιτητών. Χρήση υπολογιστών για πρακτική άσκηση πάνω στο γνωστικό αντικείμενο

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)

Επιστροφή

Σημαντικές Δημοσιεύσεις

<< <
Απρίλιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Γραμματεία

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87418 / 87406 / 87423
archei@ionio.gr

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΙΠ

Ιωάννου Θεοτόκη 72
26610 87223
libraryloan@ionio.gr
library.ionio.gr

Ώρες λειτουργίας

Η γραμματεία είναι ανοικτή:
Δευτέρα-Παρασκευή: 9πμ έως 3μμ
Σάββατο & Κυριακή: Κλειστά

Για θέματα γραμματείας, επικοινωνείτε με την κα. Γάτσου Γεωργία καθημερινά κατά τις ώρες 9:00-11:00 το πρωί στα τηλέφωνα: 26610-87418/87406 και ηλεκτρονικά στα email: gatsou@ionio.gr, archei@ionio.gr

Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας