Christina Banou
The Visual Identity of the Book. From the Renaissance to the Digital Age
1st Edition - June 13, 2025, Paperback ISBN: 9780443191671 eBook ISBN: 9780443161322
Foreword by Angus Phillips, Professor, Director of the Oxford International Centre for Publishing, School of Arts, Oxford Brookes University
Κυκλοφόρησε από τον διεθνή εκδοτικό οίκο Elsevier – Chandos Publishing, στη σειρά Chandos Information Professional Series, το νέο βιβλίο της κ. Χριστίνας Μπάνου, Καθηγήτριας “Πολιτικής και Εκδοτικής του Βιβλίου” στο τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, με τίτλο H αισθητική ταυτότητα του βιβλίου. Από την Αναγέννηση στην ψηφιακή εποχή. Το βιβλίο προλογίζει ο Καθηγητής κ. Angus Phillips, Director of the Oxford International Centre for Publishing, School of Arts, Oxford Brookes University.
Η μονογραφία διερευνά την εξέλιξη της αισθητικής ταυτότητας του βιβλίου από την Αναγέννηση έως σήμερα. Συγκεκριμένα επικεντρώνεται στην μετάβαση από το χειρόγραφο στο έντυπο βιβλίο κατά την Αναγέννηση και στη διαμόρφωση ακολούθως του βιβλίου ως υλικού-αισθητικού αντικειμένου και πληροφοριακού μέσου. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στη διαμόρφωση και εξέλιξη της σελίδας και της τυπολογίας του εντύπου βιβλίου, αναλύοντας την επίδραση τoυ αναγνωστικού κοινού και των νέων κάθε φορά τεχνικών και τεχνολογιών. Η μονογραφία εστιάζει τις μεταβάσεις του βιβλίου (από το χειρόγραφο στο έντυπο και από το έντυπο στις νέες μορφές του βιβλίου σήμερα) διερευνώντας ζητήματα παραγωγής, σχεδιασμού, προώθησης και χρήσης του. Μεταξύ των θεμάτων που το βιβλίο πραγματεύεται, περιλαμβάνονται η δημιουργία και εξέλιξη της εκδοτικής αλυσίδας, η συμμετοχή του αναγνώστη, οι συλλεκτικές εκδόσεις, η εκδοτική πολιτική των εκδοτικών οίκων, η προώθηση των τίτλων, η επίδραση των νέων τεχνολογιών.
Προτείνοντας ένα μεθοδολογικό πλαίσιο τόσο για θεωρητική προσέγγιση όσο και για πρακτική χρήση στην εκδοτική βιομηχανία, το βιβλίο μελετά παλαιότερα και τρέχοντα ζητήματα της εκδοτικής βιομηχανίας, και με άξονα την αισθητική ταυτότητα του βιβλίου προσεγγίζει τα εξελισσόμενα ζητήματα, καθώς και τις τωρινές προκλήσεις και δυνατότητες για την εκδοτική δραστηριότητα.
Περισσότερες πληροφορίες
https://www.sciencedirect.com/book/9780443191671/the-visual-identity-of-the-book
https://shop.elsevier.com/books/the-visual-identity-of-the-book/banou/978-0-443-19167-1