Διαχείριση μεγάλης ποσότητας πληροφοριών


Διδάσκοντες: Πούλος Μάριος, Τζαναβάρης Σπύρος
Κωδικός Μαθήματος: MTF203
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Μεταπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Εξάμηνο: Α΄
ECTS: 6
Διδακτικές Μονάδες: 6
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/
Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Γνώση (Knowledge)

·         Γνωρίζει βασικές θεωρήσεις και έννοιες για τη διαχείριση Μεγάλης Ποσότητας Πληροφοριών (ΜΠΠ)

·         Γνωρίζει διάφορους ερευνητικούς άξονες σε σχέση με τη ΜΠΠ 

·         Γνωρίζει δεξιότητες ‘21ου αιώνα’ για τη ΜΠΠ και την έρευνα, με σκοπό την ανταπόκριση στις σύγχρονες προκλήσεις

·         Γνωρίζει τεχνολογίες λογισμικού και τις στρατηγικές ενσωμάτωσης σε ΜΠΠ

Κατανόηση (Comprehension)

·         Κατανοεί πως οι θεωρίες εφαρμόζονται στην πράξη, αυτόνομες ή συνδυαστικά

·         Κατανοεί τη σχέση διαφόρων ερευνητικών περιοχών που ασχολούνται με τη ΜΠΠ με την κοινωνία

·         Κατανοεί την επίδραση διαφόρων τεχνολογιών λογισμικού

Εφαρμογή (Application)

·         Εφαρμόζει  στην πράξη βασικές αρχές θεωριών για τη διαχείριση ΜΠΠ

·         Σχεδιάζει τις  βασικές αρχές της διαχείρισης μεγάλων δεδομένων μέσω λογισμικών τεχνητής και υπολογιστικής  νοημοσύνης.

·         Προσδιορίζει τις   εφαρμογές των ανωτέρω λογισμικών μέσω του οργανισμού  διαχείρισης μεγάλων δεδομένων   «Kaggle»

·         Αποτυπώνει μία βασική δομή έρευνας

·         Διεξάγει βασικές δραστηριότητες αξιοποίησης τεχνολογιών στην πράξη

Ανάλυση (Analysis)

·         Εντοπίζει παραμέτρους  βασικών αρχών για τη διαχείριση ΜΠΠ

·         Αναλύει ερευνητικά δεδομένα 

·         Εντοπίζει περιορισμούς κατά την εφαρμογή τεχνολογιών

Σύνθεση (Synthesis)

·         Συνδυάζει θεωρητικές προσεγγίσεις και ευρήματα έρευνας με σκοπό την ερμηνεία σχετικά με ερωτήματα γύρω από τη διαχείριση ΜΠΠ

·         Παρουσιάζει αποτελέσματα

·         Παρουσιάζει αποτελέσματα διαγωνισμών της kaggle σε μεγάλα προβλήματα επίλυσης και πρόβλεψης

Αξιολόγηση (Evaluation)

·         Μαθαίνει πως η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων διαχείρισης μεγάλων δεδομένων γίνεται μέσω  αυτό-οργανωμένων   μηχανών βαθιάς μάθησης.

·         Αξιολογεί την προσωπική του θέση ως προς τη δυνατότητα αναστοχασμού σχετικά με τις επιδράσεις της ΜΠΠ στον επαγγελματικό του χώρο

Αξιολογεί κοινωνικές διαστάσεις του φαινομένου της ΜΠΠ

Περιεχόμενο (Syllabus):

Το περιεχόμενο του μαθήματος έχει ως ακολούθως: 

·         1η Εβδομάδα: Γνωριμία - Παρουσίαση μαθήματος

·         2η Εβδομάδα:  Από τον πραγματικό κόσμο στον κόσμο της πληροφορίας

·         3η Εβδομάδα:  Περί Οντολογίας

·         4η εβδομάδα:  Μηχανική Μάθηση

·         5η εβδομάδα:  Ασφάλεια συστημάτων - Προσωπικά δεδομένα

·         6η Εβδομάδα:  Μεγάλα δεδομένα & τεχνολογίες διαχείρισης

·         7η Εβδομάδα:  Τεχνολογίες Μηχανικής Μάθησης

·         8η εβδομάδα:  Νευρωνικά Δίκτυα

·         9η εβδομάδα:  Μεγάλα Δεδομένα της Kaggle

·         10η Εβδομάδα:  Εργασία

·         11η Εβδομάδα:  (α) Σημασιολογικός ιστός: Επεξεργασία και διαχείριση συλλογών αρχείων μεγάλων δεδομένων στο διαδίκτυο - η περίπτωση της Patrologia Migne (β) Παρουσιάσεις εργασιών

·         12η εβδομάδα:  (α) Προσβασιμότητα χώρων πολιτισμού (β) Παρουσιάσεις εργασιών

13η εβδομάδα:  Παρουσιάσεις εργασιών

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

  • Στην καρτέλα "Έγγραφα" του μαθήματος στην πλατφόρμα Ionio Open eclass (https://opencourses.ionio.gr), στον υποφάκελο "Βιβλιογραφία".

 

  • Ενδεικτικά:

Βλαχάβας, Ι., Κεφαλάς, Π. Βασιλειάδης, Ν. Κόκκορας, Φ., & Σακελλαρίου, Η. (2020). Τεχνητή νοημοσύνη. Θεσσαλονίκη: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. https://aibook.gr /

Παπαβλασόπουλος, Σ. (2015). Βιβλιομετρία. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/4755 

Πούλος, Μ. (2015). Σημασιολογική επεξεργασία της πληροφορίας [ηλεκτρ. βιβλ.]. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο https://www.openbook.gr/simasiologiki-epexergasia-tis-pliroforias/

Στεφανιδάκης, Μ., Ανδρόνικος, Θ. & Παπαδάκης, Ι. (2015). Ανοικτά συνδεδεμένα δεδομένα και εφαρμογές [ηλεκτρ. βιβλ.]. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο https://repository.kallipos.gr/handle/11419/1338

American Psychological Association (n.d). Interconnection of psychology and technology. Washington, DC: Author. Available at https://pages.apa.org/interconnections-booklet/

Delft University of Technology (n.d.).Open science: Sharing your research with the world. Free online course. Available at https://www.classcentral.com/course/research-delft-university-of-technology-open-scie-11719?utm_source=qz&utm_medium=web&utm_campaign=new_courses_october_2018

Hasso Plattner Institut (n.d.). Clean-IT- Towards sustainable digital technologies. Free online course. Available at https://open.hpi.de/sessions/new

- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Big Data & Society, https://journals.sagepub.com/home/bds, Sage

Discover Data, https://link.springer.com/journal/44248, Springer

gradPSYCH, https://www.apa.org/gradpsych, American Psychological Association

Journal of Big Data, https://journalofbigdata.springeropen.com/, Springer

Journal of Computer Information Systems, https://www.tandfonline.com/journals/ucis20, Taylor and Francis

Heliyion, https://www.sciencedirect.com/journal/heliyon, Science Direct

 International Journal of Heritage in the Digital Era, https://journals.sagepub.com/home/hde, Sage

Security and human rights, https://brill.com/view/journals/shrs/shrs-overview.xml, Brill

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Συνδυασμός εξ αποστάσεως σύγχρονης εκπαίδευσης με δια ζώσης διδασκαλία.

Δια ζώσης, πρόσωπο με πρόσωπο: δυο (2) διαλέξεις ανά εξάμηνο.

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (χρήση σύγχρονης πλατφόρμας ZOOM): έντεκα (11) διαλέξεις

Χρήση ασύγχρονης πλατφόρμας Opencourses του Ιονίου Πανεπιστημίου

LL_COURSES_ICT_USAGE:

Υποστήριξη διδασκαλίας/μαθησιακής διαδικασίας μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Opencourses του Ιονίου Πανεπιστημίου  (χώρος εγγράφων, ανακοινώσεις, ανάρτηση σημειώσεων και αρχείων, ομάδες χρηστών, online εργασίες μαθήματος, ανταλλαγή αρχείων κ.ό.κ.)

Χρήση Πλατφόρμας Zoom για τη σύγχρονη διδασκαλία και την επικοινωνία με τους /τις φοιτητές/τριες.

Χρήση προγράμματος γλωσσικής επεξεργασίας Turnitin για τον έλεγχο ομοιότητας κειμένων κατά την εκπόνηση και αξιολόγηση εργασιών και ασκήσεων μαθήματος.

Χρήση εφαρμογών γραφείου (επεξεργαστής κειμένου, υπολογιστικά φύλλα, πρόγραμμα παρουσιάσεων)

Χρήση ελεύθερων λογισμικών (ενδεικτικά: SPSS, Protégé, HTML editor)

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτές εργασίες

Παρουσιάσεις

Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι:

  • η κατανόηση, η οργανωμένη δομή, η ορθή παρουσίαση και η άρτια απόδοση
  • η πρωτοτυπία/καινοτομία των προτάσεων
  • η παρουσία του προσωπικού στοιχείου
  • η ειλικρίνεια/εντιμότητα/διαφάνεια των πηγών
  • η σωστή δομή και μορφοποίηση της παρουσίασης
  • η έγκαιρη παράδοση.

Επιστροφή
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας