Στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους/τις φοιτητές/τριες της σημασίας της σύνδεσης μεταξύ της πληροφοριακής συμπεριφοράς και της δημιουργικής και πολιτιστικής βιομηχανίας στο πλαίσιο ενός σύγχρονου και διακριτού πολιτισμικού περιβάλλοντος
Στο πλαίσιο του μαθήματος, εξετάζεται σε θεωρητικό και εφαρμοσμένο πλαίσιο η σύνδεση της πληροφοριακής συμπεριφοράς με τη δημιουργικότητα και τις πολιτισμικές βιομηχανίες, ιδίως στην εποχή της ψηφιακής μετάβασης του κύκλου ζωής της πληροφορίας.
Η ψηφιακή μετάλλαξη της πληροφορίας έχει ως συνέπεια την ποιοτική και ποσοτική αναμόρφωση των παραμέτρων που σχετίζονται με την υπόσταση, διαχείριση και τη χρήση της: παραγωγή, καταχώρηση, αποτύπωση, επεξεργασία, συσσώρευση-αποθήκευση, οργάνωση, πρόσβαση, αναπαραγωγή, ανάκτηση και διακίνησή της χωρίς τους περιορισμούς του τόπου, του χρόνου και της ύλης.
Με την ψηφιοποίηση της πληροφορίας διαμορφώνεται μια εντελώς νέα πραγματικότητα στους όρους και στα μοντέλα της πληροφοριακής συμπεριφοράς, όπως και στα πεδία της δημιουργικότητας και των πολιτισμικών βιομηχανιών που έχουν την πληροφορία ως πυλώνα εκκίνησής τους.
Στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές της σημασίας των όρων της πληροφοριακής συμπεριφοράς, της δημιουργικότητας και της πολιτισμικής βιομηχανίας καθώς και της διασύνδεσής τους στο πλαίσιο ενός σύγχρονου, ρευστού και διαδραστικού πολιτισμικού και επικοινωνιακού περιβάλλοντος.
Η διδακτέα ύλη του μαθήματος αποσκοπεί στην εισαγωγή των σπουδαστών στις έννοιες της «πολιτιστικής πληροφορίας» ως προϊόντος μιας ευρύτερης δημιουργικής διαδικασίας, της «πληροφοριακής συμπεριφοράς», της «δημιουργικότητας» και της «πολιτισμικής βιομηχανίας» όπως αυτές παρουσιάζονται στη βιβλιογραφία σε θεωρητικό αλλά και εμπειρικό πλαίσιο μέσα από εφαρμοσμένα παραδείγματα.
Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι η απόκτηση από τους φοιτητές συνολικής αντίληψης σχετικά με θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα που αφορούν την πολιτιστική πληροφορία και την πληροφοριακή συμπεριφορά, καθώς και τις επιδράσεις τους στη δημιουργικότητα και την πολιτισμική βιομηχανία, στα προϊόντα και στις υπηρεσίες πληροφόρησης στην αναλογική και ψηφιακή εποχή.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών στο μάθημα οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
Εβδομάδα 1: Επισκόπηση περιεχομένου μαθήματος, διευκρινίσεις αξιολόγησης και βαθμολόγησης
Στην 1η Διάλεξη γίνεται γνωριμία του διδάσκοντα με τους/τις φοιτητές/τριες, παρουσιάζεται η οργάνωση του περιεχομένου του μαθήματος και του διδακτικού υλικού, και διευκρινίζεται ο τρόπος αξιολόγησης - βαθμολόγησης.
Εβδομάδα 2: Ιστορικό πλαίσιο διερεύνησης της Πληροφορίας, της πληροφοριακής συμπεριφοράς και της επικοινωνιακής διαδικασίας
Στη 2η Διάλεξη παρουσιάζονται μέσω επισκόπησης της βιβλιογραφίας η έννοια και το ευρύτερο πλαίσιο διερεύνησης της πληροφορίας, της πληροφοριακής συμπεριφοράς και της επικοινωνιακής διαδικασίας (π.χ. ορολογία και εννοιολογικές προσεγγίσεις, σκοπός, ιστορική αναδρομή και στόχος της έρευνας)
Εβδομάδα 3: Πληροφορία, πληροφοριακή συμπεριφορά και πληροφοριακή παιδεία
Στην 3η Διάλεξη παρουσιάζονται ζητήματα σχετικά με το ευρύτερο πλαίσιο και τη διαχείριση της έννοιας της πληροφορίας (ερμηνεία, ρόλος, αξία, εξέλιξη της πληροφορίας), της πληροφοριακής συμπεριφοράς και της πληροφοριακής παιδείας καθώς και το σύγχρονο περιβάλλον ανάπτυξης προϊόντων και υπηρεσιών πληροφόρησης
Εβδομάδα 4: Ανάγκες, κίνητρα και χρήση της πληροφορίας. Μοντέλα και θεωρίες πληροφοριακής συμπεριφοράς.
Στην 4η Διάλεξη εξετάζονται διεξοδικά μέσω επισκόπησης της βιβλιογραφίας και με εφαρμοσμένα παραδείγματα έννοιες άμεσα σχετιζόμενες με τις ανάγκες, κίνητρα και χρήση της πληροφορίας καθώς και τα μοντέλα της πληροφοριακής συμπεριφοράς (π.χ. Krikelas, Ellis, Kuhlthau, Savolainen, Johnson, Williamson, Foster, Wilson, Robson and Robinson κ.ά.).
Εβδομάδα 5: Πληροφορία, επικοινωνία και πληροφοριακή συμπεριφορά για τη λήψη αποφάσεων σε οργανωσιακό και ατομικό επίπεδο
Στην 5η Διάλεξη συνεχίζεται η παρουσίαση μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης και εφαρμοσμένων παραδειγμάτων εννοιών άμεσα σχετιζόμενων με την πληροφορία, την επικοινωνία και την πληροφοριακή συμπεριφορά για τη λήψη αποφάσεων σε οργανωσιακό και ατομικό επίπεδο.
Εβδομάδα 6: Πληροφορία και Πληροφοριακή Συμπεριφορά στην ψηφιακή εποχή
Στην 6η Διάλεξη παρουσιάζεται η ψηφιακή αλλαγή της πληροφορίας και αναλύεται με αιχμή την ψηφιακή τεχνολογία και καινοτομία η αναμόρφωση των μοντέλων αναζήτησης της πληροφορίας και της πληροφοριακής συμπεριφοράς στην Κοινωνία της Πληροφορίας.
Εβδομάδα 7: Η έννοια της Δημιουργικότητας, ψυχομετρικές και συστημικές προσεγγίσεις
Στην 7η Διάλεξη εξετάζεται διεξοδικά μέσω επισκόπησης της βιβλιογραφίας η έννοια της δημιουργικότητας ως παράγοντας κεντρικής σημασίας για την καθημερινή ανθρώπινη δραστηριότητα, συντελώντας τόσο στην προσωπική όσο και την οργανωσιακή επιτυχία του ατόμου. Παρουσιάζονται μοντέλα και θεωρητικές προσεγγίσεις (ψυχομετρικές και συστημικές) αναφορικά με την περιγραφή της δημιουργικής διαδικασίας και τις μεθόδους μέτρησης του δημιουργικού αποτελέσματος.
Εβδομάδα 8: Μοντέλα και θεωρίες Δημιουργικότητας σε οργανωσιακό/διοικητικό επίπεδο
Στην 8η Διάλεξη γίνεται παρουσίαση μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης και εφαρμοσμένων παραδειγμάτων των μοντέλων δημιουργικότητας σε οργανωσιακό/διοικητικό επίπεδο. Επιπλέον, περιγράφονται τα χαρακτηριστικά του δημιουργικού ατόμου, η ανάπτυξη τεχνικών για την ενίσχυση της ατομικής δημιουργικότητας καθώς και οι ενέργειες για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας στους οργανισμούς πληροφόρησης ως μια εφαρμόσιμη διαδικασία η οποία επηρεάζει θετικά την παραγωγή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Εβδομάδα 9: Δημιουργικότητα, ψηφιακές τεχνολογίες και καινοτομία στους οργανισμούς πληροφόρησης
Στην 9η Διάλεξη αναπτύσσονται ζητήματα σχετικά με την εφαρμογή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στους οργανισμούς πληροφόρησης και πολιτισμού (Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία, Πολιτιστικούς οργανισμούς), για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών πληροφόρησης μέσω της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών. Για την ευκολότερη κατανόηση αυτών των ζητημάτων προσδιορίζονται έννοιες όπως στρατηγική, ψηφιακή και τεχνολογική στρατηγική, διαφορετική σκέψη, σκέψη για το χρήστη, προσοχή στην ποιότητα, ορθή και απλή οργάνωση, διαδικασία μάθησης, σωστή διαχείριση ανθρωπίνων, τεχνολογικών και οικονομικών πόρων ενώ αναπτύσσεται ο ρόλος και η σημασία των προϊόντων και υπηρεσιών πληροφόρησης σε κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο (λ.χ. κοινωνική ενσωμάτωση, διαμόρφωση πολιτικών καταπολέμησης του κοινωνικού αποκλεισμού, ανάδειξη και διατήρηση της πολιτισμικής ταυτότητας και συνοχής, πρόσβαση στον πολιτισμό, ηλεκτρονική διακυβέρνηση με τη δόμηση της ενεργούς συμμετοχής του κοινού, ενθάρρυνση και διευκόλυνση της μάθησης - επίσημης και ανεπίσημης). .
Εβδομάδα 10: Πολιτισμικές Βιομηχανίες: θεωρητικό πλαίσιο και ταξινομήσεις
Στην 10η Διάλεξη παρουσιάζεται μέσω επισκόπησης της βιβλιογραφίας ο όρος «πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες» ή «κλάδοι πολιτισμού και δημιουργικότητας», και αναλύεται το ευρύτερο πλαίσιο των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών στο οποίο εντάσσονται και οι φορείς διαχείρισης της πολιτιστικής πληροφορίας μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι Βιβλιοθήκες, τα Αρχεία και τα Μουσεία. Παρουσιάζονται οι διαφορετικές απόψεις για των ορισμό των πολιτισμικών βιομηχανιών που συναντώνται στη βιβλιογραφία, περιγράφεται διεξοδικά η έννοια του πολιτιστικού οργανισμού, η αποστολή και η βιωσιμότητά του, η πολιτιστική αγορά, ενώ γίνεται ιδιαίτερη μνεία στον πολιτιστικό και δημιουργικό τομέα στην Ελλάδα (βασικά μεγέθη, μεταβολές, αριθμός εργαζομένων και προστιθέμενη αξία των κλάδων πολιτισμού και δημιουργικότητας, ποσοστιαίες μεταβολές, κ.ά.) σύμφωνα με μελέτη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (2016). Επιπρόσθετα, εξετάζεται η αλυσίδα αξίας ως σύστημα πληροφορίας για τους οργανισμούς πληροφόρησης και πολιτισμού.
Εβδομάδα 11: Πολιτισμικές Βιομηχανίες, προϊόντα και υπηρεσίες πληροφόρησης στην ψηφιακή εποχή (εκδόσεις βιβλίων και εφημερίδων)
Στην 11η Διάλεξη καταδεικνύεται σε θεωρητικό και εφαρμοσμένο επίπεδο η άμεση και αλληλεπιδραστική συσχέτιση της πληροφορίας, της πληροφοριακής συμπεριφοράς και της δημιουργικότητας με τις πολιτισμικές βιομηχανίες και τα προϊόντα – υπηρεσίες πληροφόρησης που παράγουν και διανέμουν. Μέσα από εφαρμοσμένα παραδείγματα, εστιάζοντας στις εκδόσεις βιβλίων και εφημερίδων, διαφαίνονται οι προκλήσεις και οι δυνατότητες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες πληροφόρησης στην ψηφιακή εποχή καθώς και οι δυναμικές αλλαγές στα πεδία της πληροφοριακής συμπεριφοράς και δημιουργικότητας.
Εβδομάδα 12: Πολιτισμικές Βιομηχανίες και οργανισμοί πληροφόρησης στην ψηφιακή εποχή: προϊόντα και υπηρεσίες πληροφόρησης (Βιβλιοθήκες, Μουσεία, Αρχεία)
Στην 12η Διάλεξη, μέσα από θεωρητική επισκόπηση και εφαρμοσμένα παραδείγματα, εστιάζοντας στις Πολιτισμικές Βιομηχανίες και στους οργανισμούς πληροφόρησης (Βιβλιοθήκες, Μουσεία, Αρχεία), εξετάζονται οι προκλήσεις και οι δυνατότητες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες πληροφόρησης στην ψηφιακή εποχή, ιδιαίτερα με την επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στα πεδία της πληροφορίας, του περιεχομένου, της δημιουργικότητας και της πληροφοριακής συμπεριφοράς.
Εβδομάδα 13: Σύνοψη μαθήματος/Παρουσίαση Εργασιών
Στην 13η Διάλεξη γίνεται σύνοψη του περιεχομένου του μαθήματος και παρουσιάζονται από τους/τις φοιτητές/τριες οι γραπτές εργασίες.
Allen, D. (2011). Information behavior and decision making in time-constrained practice: A dual-processing perspective. Journal of the American Society for Information Science & Technology, 62(11), 2165-2181.
Amabile, T. M. (1996). Creativity in context: Update to the social psychology of creativity. Boulder, CO: Westview Press.
Aspray, W., & Hayes, B. (Eds.). (2011). Everyday information: The evolution of information seeking in America. Cambridge, MA: MIT Press.
Αυδίκος, Β. (2014). Οι πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Επίκεντρο.
Αυδίκος, Β. & Καλογερέσης, Θ. (επιμ.) (2016). Κείμενα για τη δημιουργική οικονομία: αγορές, εργασία, πολιτικές. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
Αυδίκος, Β., Μιχαηλίδου, Μ., & Κλήμης, Γ.-Μ. (2016). Μελέτη για τη χαρτογράφηση της Πολιτιστικής-Δημιουργικής Βιομηχανίας στην Ελλάδα. Αθήνα: Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Βερνίκος, Ν., Δασκαλοπούλου, Σ., Μπαντιμαρούδης, Φ., Μπουμπάρης, Ν. & Παπαγεωργίου, Δ. (επιμ.) (2005). Πολιτιστικές Βιομηχανίες: Διαδικασίες, Υπηρεσίες, Αγαθά. Αθήνα: Κριτική.
Baer, J. (1993). Divergent thinking and creativity: A task-specific approach. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Baer, J. (1994). Performance assessments of creativity: Do they have long-term stability? Roeper Review, 17(1), 7-11.
Bawden, D. (1986). Information systems and the stimulation of creativity. Journal of Information Science, 12(5), 203-216.
Bawden, D. (2001). Information and digital literacies: A review of concepts. Journal of Documentation, 57(2), 218-259.
Beautyman, W., & Shenton, A. K. (2009). When does an academic information need stimulate a school-inspired information want? Journal of Librarianship & Information Science, 41(2), 67_80.
Boden, Μ. Α. (2004). The creative mind: Myths and mechanisms (2nd ed.). London: Routledge.
Bryant, J., & Miron, D. (2002). Entertainment as media effect. In J. Bryant & D. Zillman (Eds.), Media effects: Advances in theory and research (pp. 549-582). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Buschman, J. E., & Leckie, G. J. (Eds.). (2007). Library as place: History, community, culture. Westport, CT: Libraries Unlimited.
Capurro, R., & Hjørland, B. (2002). The concept of information. In B. Cronin (Ed.), Annual review of information science and technology (Vol. 37, pp. 343-411). Medford, NJ: Information Today.
Case, D. O. (2014). Sixty years of measuring the use of information and its sources. Proceedings of the libraries in the digital age (LISA) conference, Zadar, Croatia, June 16_20, 2014. Ανακτήθηκε από: http://ozk.unizd.hr/proceedings/index.php/lida/article/viewFile/174/220
Case, D. O., & O’Connor, L. G. (2016). What’s the use? Measuring the frequency of studies of information outcomes. Journal of the American Society for Information Science & Technology, 67(3), 649-661.
Case, D.O., & Given, L.M. (2020). Αναζητώντας την Πληροφορία: Επισκόπηση της έρευνας για την αναζήτηση της πληροφορίας, τις ανάγκες πληροφόρησης και την πληροφοριακή συμπεριφορά. Κωσταγιόλας, Π., & Λαβράνος, Χ. (Επιμ.). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΔΙΣΙΓΜΑ.
Connaway, L. S., Dickey, T. J., & Radford, M. L. (2011). “If it is too inconvenient, I’m not going after it”: Convenience as a critical factor in information-seeking behaviors. Library & Information Science Research, 33(3), 179-190.
Csikszentmihalyi, M. (1988). Society, culture, and person: A systems view of creativity. In R. J. Sternberg (Ed.), The nature of creativity: Contemporary Psychological Perspectives (pp. 325-339). New York, NY: Cambridge University Press.
Csikszentmihalyi, M. (1999). Implications of a systems perspective for the study of creativity. In R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of Creativity (pp. 313-335). New York, NY: Cambridge University Press.
Δεληγιάννης, Η. (2006). Η Κοινωνία της Πληροφορίας και ο ρόλος των διαδραστικών πολυμέσων, Αθήνα: Fagotto Books.
Dervin, B. (1989). Users as research inventions: How research categories perpetuate inequities. Journal of Communication, 39(3), 216_232.
Eaglestone, B., Ford, N., Brown, G. J., & Moore, A. (2007). Information systems and creativity: An empirical study. Journal of Documentation, 63(4), 443-464.
Fiske, J. (2010). Εισαγωγή στην Επικοινωνία. Αθήνα: Αιγόκερως.
Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class: And How it’s transforming work, leisure, community and everyday life. New York: Perseus Book Group.
Floridi, L. (2024). Πληροφορία: μια μικρή εισαγωγή. Αθήνα: Οξύ.
Frické, M. (2009). The knowledge pyramid: A critique of the DIKW hierarchy. Journal of Information Science, 35(2), 131-142.
Frohmann, B. P. (2004). Deflating information: From science studies to documentation. Toronto: University of Toronto Press.
Green, A. (1990). What do we mean by user needs? British Journal of Academic Librarianship, 5, 65_78.
Hesmondhalgh, D. (2010). The Cultural Industries. London: SAGE.
Θεοδότου, Ε. (2015). Η Δημιουργικότητα στην εποχή των νέων τεχνολογιών. Δημιουργικές εφαρμογές στην καθημερινή πράξη. Αθήνα: Κριτική.
Järvelin, K., & Wilson, T. D. (2003). On conceptual models for information seeking and retrieval research. Information Research, 9(1).
Johnson, J. D. (2003). On contexts of information seeking. Information Processing & Management, 39, 735-760.
Julien, H., & O’Brien, M. (2014). Information behavior research: Where have we been, where are we going? Canadian Journal of Information and Library Science, 38(4), 239_250.
Κάπος, Π. (2023). Το Οικοσύστημα της εκδοτικής βιομηχανίας βιβλίου στον 21ο αιώνα: Ψηφιακή μετάβαση και η ελληνική περίπτωση (2009-2019). Αθήνα: Ι. Σιδέρης.
Kari, J. (2007). Conceptualizing the personal outcomes of information. Information Research, 12(2). Retrieved from http://informationr.net/ir/12-2/paper292.html
Kaufman, J. C., & Sternberg, R. J. (2006). The international handbook of creativity. New York, NY: Cambridge University Press.
Kostagiolas, P. (2012). Managing intellectual capital in libraries: Beyond the balance sheet. Oxford: Chandow Publishing.
Kostagiolas, P., Lavranos, C., & Manolitzas, P. (2019). Survey data for measuring musical creativity and the impact of information. Data, 4(2), paper 80.
Kostagiolas, P., Lavranos, C., Martzoukou, K., & Papadatos, J. (2017). The role of personality in musicians’ information seeking for creativity. Information Research, 22(2), paper 756.
Kostagiolas, P., Lavranos, C., Martzoukou, K., & Papadatos, J. (2015). Keeping the score: Outreach services and collaboration for academic music libraries in financially straitened times. Library Management, 36(6/7), 495-510.
Kotler N. & Kotler Ph. (1998). Museums Strategy and Marketing: Designing missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Λαβράνος, Χ. (2017). Πληροφόρηση και Δημιουργικότητα: Επιδράσεις της πληροφορίας στη δημιουργικότητα και τη δημιουργική βιομηχανία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Επίκεντρο.
Lavranos, C. (2018). Music librarianship and creativity: the case of International Association of Music Libraries, Archives and Documentation Centers (IAML). Library Management, 39(8/9), pp. 553-568.
Lavranos, C., Kostagiolas, P., Korfiatis, N., & Papadatos, J. (2016). Information seeking for musical creativity: A systematic literature review. Journal of the Association for Information Science and Technology, 67(9), 2105-2117.
Lavranos, C., Kostagiolas, P., Martzoukou, K., & Papadatos, J. (2015). Music information seeking behaviour as motivator for musical creativity: Conceptual analysis and literature review. Journal of Documentation, 71(5), 1070-1093.
Lavranos, C., Manolitzas, P., Kostagiolas, P. & Grigoroudis, E. (2020). Studying musical creativity for managing music library services. Library Management, 41(8/9), pp. 745-763.
Lavranos, C., Vouvaki-Manousaki, Ch., & Kostagiolas, P. (2020). Developing Creative “Spaces” in Libraries for Creative Tourism. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries (QQML), 9(1), pp. 1-7.
Leckie, G. J., Given, L. M., & Buschman, J. E. (Eds.). (2010). Critical theory for library and information science: Exploring the social from across the disciplines. Santa Barbara, CA: Libraries Unlimited.
Μάνεση, Δ., Κυπριανός, Κ., Τράντα, Αλ. & Κουλούρης, Αλ. (2021). Βιβλιοθηκονομία και Οργανισμοί Πληροφόρησης στον 21ο αιώνα, Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
Mauzy, J., & Harriman, R. A. (2003). Creativity inc.: Building an inventive organization. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Miller, T. (2009). From Creative to Cultural Industries. Cultural Studies, 23(1). 88-99.
Mitchell, W. J., Inouye, A. S., & Blumenthal, M. S. (2003). Beyond Productivity: Information, Technology, Innovation, and Creativity. Washington, DC: The Nationals Academies Press.
Μπώκος, Γ. (2001). Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφόρησης. Αθήνα: Παπασωτηρίου.
Μπώκος, Γ. (2002). Τεχνολογία και Πληροφόρηση. Από τη διαχείριση του βιβλίου στη διαχείριση της γνώσης. Αθήνα: Παπασωτηρίου.
Nahl, D., & Bilal, D. (Eds.). (2007). Information and emotion: The emergent affective paradigm in information behavior research and theory. Medford, NJ: Information Today, Inc.
O’Brien, H., Freund, L., & Westman, S. (2014). What motivates the online news browser? News item selection in a social information seeking scenario. Information Research, 19(3).
Πανδιά, Ε. & Κάπος, Π. (επιμ.) (2021). Μέσα, Πληροφορία και Επικοινωνία στην ψηφιακή εποχή: Ψυχολογικές, Πολιτισμικές και Φιλοσοφικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Oasis.
Pratt, A. C. (2008). Innovation and creativity. In T. Hall, Ph. Hubbard, & J. R. Short (Eds.), The Sage Companion to the City (pp. 138-153). London, UK: SAGE Publications.
Robinson, K. (2011). Η άλλη λογική: Για μια επανάσταση δημιουργικότητας, Αθήνα: Εν πλω.
Robson, A., & Robinson, L. (2013). Building on models of information behavior: Linking information seeking and communication. Journal of Documentation, 69(2), 169-193.
Savolainen, R. (2005). Everyday life information seeking. In K. E. Fisher, S. Erdelez, & E. F. McKechnie (Eds.), Theories of information behavior (pp. 143-148). Medford, NJ: Information Today, Inc.
Savolainen, R. (2006). Spatial factors as contextual qualifiers of information seeking. Information Research, 11(4). Ανακτήθηκε από: http://informationr.net/ir/11-4/paper261.html
Savolainen, R. (2007). Information behavior and information practice: Reviewing the ‘umbrella concepts’ of information-seeking studies. Library Quarterly, 77, 109-132.
Savolainen, R. (2015). The interplay of affective and cognitive factors in information seeking and use: Comparing Kuhlthau’s and Nahl’s models. Journal of Documentation, 71(1), 175-197.
Savolainen, R., Wilson, T., Olsson, M., & Cavanagh, M. (2009). The behaviour/ practice debate: A discussion prompted by Tom Wilson’s review of Reijo Savolainen’s Everyday information practices: A social phenomenological perspective. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2008. Information Research, 14(2).
Schement, J. R. (1993). Communication and information. In J. R. Schement & B. Ruben (Eds.), Information and behavior (Vol. 4, pp. 3-33). New Brunswick, NJ: Transaction Books.
Schwartz, B. (2004). The paradox of choice: Why more is less. New York, NY: ECCO.
Σπάης, Γ. (2007). Εισαγωγή στη διαχείριση τεχνολογικών καινοτομιών: από την τεχνολογική στρατηγική ως την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών μέσω καινοτομικών ιδεών. Αθήνα: Κριτική.
Sternberg, R. J., & Lubart, T. I. (1996). Investing in creativity. American Psychologist, 51(7), 677-688.
Sternberg, R. J., & O’Hara, L. A. (1999). Creativity and intelligence. In R. J. Sternberg (Ed.), The handbook of creativity (pp. 251-272). New York, NY: Cambridge University Press.
Talja, S., Keso, H., & Pietilainen, T. (1999). The production of “context” in information seeking research: A metatheoretical view. Information Processing & Management, 35, 751-763.
Taylor, R. S. (1968). Question-negotiation and information seeking in libraries. College and Research Libraries, 29, 178_194.
Thayer, L. (1987). How does information “inform”? In B. D. Ruben (Ed.), Information and behavior (Vol. 2, pp. 13-26). New Brunswick, NJ: Transaction Books.
Whittington R., What is Strategy – And Does it Matter? (2001). Thomson Learning, London.
Wilson, T. D. (1999). Models in information behaviour research. Journal of Documentation, 55(3), 249-270.
Wilson, T. D. (2000). Human Information Behaviour. Informing Science, 3(2), 49-55.
Wilson, T. D. (2010). Fifty years of information behavior research. Bulletin of the American Society for Information Science and Technology, 36(3).
Zhang, P., & Soergel, D. (2014). Towards a comprehensive model of the cognitive process and mechanisms of individual sensemaking. Journal of the American Society for Information Science & Technology, 65(9), 1733-1756.
Συνδυασμός εξ αποστάσεως σύγχρονης εκπαίδευσης με δια ζώσης διδασκαλία.
Δια ζώσης/ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ (ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ): 2 διαλέξεις ανά εξάμηνο.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (χρήση σύγχρονης πλατφόρμας ZOOM & ασύγχρονης πλατφόρμας Opencourses): 11 διαλέξεις
Χρήση ψηφιακών βάσεων δεδομένων και ευρετηρίων αναζήτησης και ανάκτησης της επιστημονικής πληροφορίας μέσω HEAL-Link.
Στο τρίτο μάθημα αφιερώνεται μια ώρα για την εκπόνηση των εργασιών και την επιλογή του θέματος και καθ΄ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου υπάρχει επικοινωνία με τους φοιτητές για την εκπόνηση της εργασίας, καθώς και για απορίες που τυχόν έχουν.